Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

zo eindelijk de centjes bij elkaar gespaard voor de bus compleet te laten spuiten,setje mooie 18 inch wielen, verlagings setje ,en rood zwarte achtelichten.en een embleemloze grill.

enige dilemma is of ik de bus met zwarte bumpers en spiegels laat of dat ik deze laat meespuiten.

de bus wordt volledig uitgekleed en alle plekjes worden uitgestraald,en de schuifdeur uitgedeukt,(ik heb 2 schuifdeuren) en een deukje in de rechter dorpel wordt er uit getrokken zodat heel de bus weer netjes strak staat,en aan de andere schuifdeur wordt een raam geplaatst(dus als iemand een raam heeft voor een schuifdeur aan de bestuurders kant dan hoor ik dat graag)

alle ramen en elec schuifdak gaat er ook uit.

meteen heel de onderkant in de tectiel(of hoe heet die zwarte prut?)nadat ik de wielranden heb omgerold,want wil niet het risico lopen om straks met een verlaagde bus met 18 inch en et 45 alsnog te moeten rollen,met alle mogelijke gevolgen van dien.
en tot slot een intercooler plaatsen waar ik een bod op gedaan heb.

en dan kunnen we aan de binnenkant gaan beginnen,mn schoonvader heeft nieuwe deurbakken gemaakt van 24 mm mdf, in exact de zelfde vorm als de orginele bakken,maar dan wel dicht aan de bovenzijde, daar kan in 2x 16.5cm woofers en de middentoon van mn composet, de tweeters op het dashboard.en de scheidings filters in de achterzijde van de bak.

de deuren worden volledig ingepakt aan de binnenzijde met antidreun plaat van 3 mm en alle hoeken en gaten volgespoten met het zelfde spul, maar dan uit de spuit.

en dan kan de 15 inch kicker solobaric woofer achter de dubbele cabine geplaatst worden die ook volledig beplakt wordt aan de achterzijde met anti dreun materiaal.

en aan de onderzijde daarvan komt een mdf plaat,met daarop de 3 eindversterkers,2x phoenixgold zx 450 en 1x een mosconi van 1.5 kw voor de woofer aan te sturen.

verder plannen zullen na mijn vakantie moeten plaatsvinden aangezien ik voor de spuit job en de verlaging en de dubbele cabine en audio 3 weken heb uitgetrokken,en ik ook maar 3 weken vakantie heb.

wil verder graag de achterkant opnieuw ingetimmert hebben (blijft toch mn werk bus)

iemand die evt zin heefd om wat fotos voor mij te plaatsen hier ? ik krijg het zelf niet voor elkaar.dan kan ik alvast wat fotos sturen van de bus zoals ie er nu bij staat en evt wat van de audio die er in gaat.
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

he jan ,als eerste bedankt dat je de fotos wil plaatsen voor mij, zal er met dag licht morgen een paar maken,
en zal eens kijken welke gaatjes je bedoeld in de deur.

bedoel je dan met de verf van af de buitenkant, of met het dempings materiaal via de binnenkant voor mn audio?

de kleur blijft dezelfde als bestaand, ik zit met de reclame voor de zaak die aangepast is op de kleur van de bussen, dus veranderen is geen optie,(al was bmw m3 blauw wel gruwelijk mooi geweest)

het spuitwerk wordt gedaan door een vriend van mij die ik al 20 jaar ken,dus de kwaliteit zal ongetwijfeld goed zijn(zo niet dan schilder ik zn huis ook slecht hihihihih :ie :kus :kus :kus :kus :kus )

en het is een busje van 15 jaar oud dus een 200% job vind ik ook niet nodig,en ik zit hele dagen op de bouw, :bonk :bonk :bonk

grt dennis
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: spuiten

Bericht door Multivan Generation »

Is je motorische probleem al opgelost?
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

ja motorisch probleem opgelost,(heb gewoon andere bak gemonteert , en verder niet meer over na gedacht,druk druk druk :T44EVER
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: spuiten

Bericht door Harry 341 »

De randen omrollen is vragen om roestproblemen....ik had op mijn rooie ook 18 inch...was 4 cm verlaagd en ruimte zat...
En natuurlijk de bumpers meespuiten..maar wel los van de auto spuiten anders pak je de randjes niet mee.
Bijlagen
IMG_6188.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

ok dan doen we dat niet.

bedankt voor de tip :wjw

heb er een bus bijgekocht uit de buurt bij mij met een paar leuke opties, mooie velgen 17 inch (vond 18 niet lekker meer rijden)

heb de project zwo bus van het forum hier over genomen.

velgen en de rvs uitlaat en de interkoeler zijn al voorzien van een bestemming en de dubbele cabine ook.en het verlagings set is ook voor mezelf .

maar mocht er animo zijn voor de rest van delen van de bus roept u maar.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: spuiten

Bericht door J vd Pal »

PM gestuurd over onderdelenbus.

Hoor graag van je.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

zo de afspraak staat , 5 oktober gaat het gebeuren,dus tot die tijd nog genoeg te doen, het aanbod om de fotos te plaatsen neem ik graag aan !!!!
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

nee nog geen kans gehad fotos te maken eigenlijk jan, wel ff de velgen gemonteerd, maar is nu beetje donker om fotos te maken
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: spuiten

Bericht door Endebendebus »

je hebt :mail
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

bedankt voor het plaatsen :wjw
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

bus klein.jpg

hmmm wieltjes gemonteerd,en verlagingsset er onder,ziet er beter uit dan dat de bus op stelten staat. :werkaanT4
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: spuiten

Bericht door J vd Pal »

MOOI!!!!! Binnenkort kom ik hem live aanschouwen!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: spuiten

Bericht door dennisnotebaart »

met GROTE dank aan hans uut aalten voor het verlangings set.

dit is wel heeeeel laag, maar wel precies wat ik zocht,vanochtend nog een cm afgesnoept van de ruimte aan de voorkant,kon de torsiestaven toch makkelijk verdraaien,dus nu echt maximaal verlaagd met deze velgen en bandenmaat.

kan nu net krap 1 cm over de stoeprandjes die in een parkeervak staan heen.
binnenkort is mn karterbescherming uit rvs ook klaar voor montage,(met dank aan mn neef :jumpklap :jumpklap :jumpklap )
Plaats reactie