Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Toerental loopt niet meer op
Toerental loopt niet meer op
Hallo,
Ik heb af en toe last van als ik heel veel gas moet geven dat het gas pendaal niet meer reageerd en het toerental blijf op 1000 toeren hangen of er naar terug valt (veiligloop)
Dus de motor blijft weel lopen .
Motor uitzetten en opnieuw starten en de bus rijdt weer goed.
Wie weet wat dit kan zijn Alvast bedankt.
Groeten Clim.
Gegevens bus 2.5 TDI blauwe I bouwjaar 2000 151000 KM
Ik heb af en toe last van als ik heel veel gas moet geven dat het gas pendaal niet meer reageerd en het toerental blijf op 1000 toeren hangen of er naar terug valt (veiligloop)
Dus de motor blijft weel lopen .
Motor uitzetten en opnieuw starten en de bus rijdt weer goed.
Wie weet wat dit kan zijn Alvast bedankt.
Groeten Clim.
Gegevens bus 2.5 TDI blauwe I bouwjaar 2000 151000 KM
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
1000 rpm is wel erg weinig.
Meestal in noodloop een max toerental van 3000 rpm of bij zeer ernstige afwijkingen max 2500 rpm dacht ik.
Nogmaals 1000 rpm is wel zeer weinig.
Trekt de bus dan idd voor geen meter meer?
en als je een versnelling terugschakeld?
Meestal in noodloop een max toerental van 3000 rpm of bij zeer ernstige afwijkingen max 2500 rpm dacht ik.
Nogmaals 1000 rpm is wel zeer weinig.
Trekt de bus dan idd voor geen meter meer?
en als je een versnelling terugschakeld?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Peter, Rene,
De motor blijft lopen maar het gaspendaal kan ik helemaal indrukken maar hij blijft op die 1000 toeren lopen.
Terug schakelen maakt ook niets uit.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er dan een klep(wastegate) blijft hangen en dat je dan geen vermogen meer hebt .
Dit kon eventueel te maken hebben met vacuumslangetjes die dan lek waren.
Groeten Clim
De motor blijft lopen maar het gaspendaal kan ik helemaal indrukken maar hij blijft op die 1000 toeren lopen.
Terug schakelen maakt ook niets uit.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er dan een klep(wastegate) blijft hangen en dat je dan geen vermogen meer hebt .
Dit kon eventueel te maken hebben met vacuumslangetjes die dan lek waren.
Groeten Clim
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
als je waste gate open blijft heb je geen turbodruk meer, je toerental loopt dan wel nog op (zoals het bij een non-turbo zou doen)
Als hij helemaal niet meer reageert op het gaspedaal, zoek dan mar in het e-gas circuit (pedaal bekabeling en ecu (deel ervan) (ging toch om TDI?)
Als hij helemaal niet meer reageert op het gaspedaal, zoek dan mar in het e-gas circuit (pedaal bekabeling en ecu (deel ervan) (ging toch om TDI?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
van waar ben je clim?
bij de dealer betaal je namelijk kosten voor het gebruik van de testkast.
Bij een aantal hier op het forum, kun je voor nop terecht,
vriendendienstje.
bij de dealer betaal je namelijk kosten voor het gebruik van de testkast.
Bij een aantal hier op het forum, kun je voor nop terecht,
vriendendienstje.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jakob -466-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:28
- Locatie: Heerhugowaard
- Contacteer:
Goh ook toevallig,
Komen net uit het zonovergoten Frankrijk vandaan. Ennnnn, je raadt het al, bijna hetzelfde probleem als hier boven beschreven. De motor haalde de 2000 rpm nog wel maar was dan ook alle trekkracht kwijt. Maximaal haalde de motor 2100 rpm. Na opnieuw te starten was het in orde. Maar na enige tijd was het weer mis. Jammer met een zware caravan erachter. Heuveltje op kan je je stuur wel opvreten.
Nadere info leerde dat het ook mogelijk het stangetje van de wastegate kan zijn, de schroefjes van het grondplaatje los of een magneetklepje. Het stangetje is goed en het plaatje zit vast. Morgen maar even laten uitlezen voor de zekerheid.
Voor alle duidelijkheid, ik rij met een gechipte TDI.
Grtz, Jakob
Komen net uit het zonovergoten Frankrijk vandaan. Ennnnn, je raadt het al, bijna hetzelfde probleem als hier boven beschreven. De motor haalde de 2000 rpm nog wel maar was dan ook alle trekkracht kwijt. Maximaal haalde de motor 2100 rpm. Na opnieuw te starten was het in orde. Maar na enige tijd was het weer mis. Jammer met een zware caravan erachter. Heuveltje op kan je je stuur wel opvreten.

Nadere info leerde dat het ook mogelijk het stangetje van de wastegate kan zijn, de schroefjes van het grondplaatje los of een magneetklepje. Het stangetje is goed en het plaatje zit vast. Morgen maar even laten uitlezen voor de zekerheid.
Voor alle duidelijkheid, ik rij met een gechipte TDI.
Grtz, Jakob
Geniet van het leven, het duurt maar even!
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:16
Peter,
Ik woon in Krommenie weet jij iemand die hier in buurt woont.
Mail climfrancis@zonnet.nl
Tel 075-6215898
Alvast bedankt.
Groeten Clim.
Ik woon in Krommenie weet jij iemand die hier in buurt woont.
Mail climfrancis@zonnet.nl
Tel 075-6215898
Alvast bedankt.
Groeten Clim.
- Jakob -466-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:28
- Locatie: Heerhugowaard
- Contacteer:
Hoi heren,
Bus heeft ff aan de computer gehangen. Kreeg foutcode 17964 ofwel een probleem met de laaddrukregeling. De regelgrens was onderschreden. Nader onderzoek leerde dat er een boutje miste van de steun van de wastgate.
Dit zou dus ook bij het beschreven probleem kunnen zijn. Dus indien je het steuntje heen en weer kan halen mis je een van de twee boutjes.
Probleem bij mij is verholpen. Bus gaat weer als de brandweer.
Gr, Jakob
Bus heeft ff aan de computer gehangen. Kreeg foutcode 17964 ofwel een probleem met de laaddrukregeling. De regelgrens was onderschreden. Nader onderzoek leerde dat er een boutje miste van de steun van de wastgate.
Dit zou dus ook bij het beschreven probleem kunnen zijn. Dus indien je het steuntje heen en weer kan halen mis je een van de twee boutjes.
Probleem bij mij is verholpen. Bus gaat weer als de brandweer.

Gr, Jakob
Geniet van het leven, het duurt maar even!