Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlichting via schuifduer

vragen over de T5
Plaats reactie
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

verlichting via schuifduer

Bericht door ad vromans »

Ik heb een fijne t5 caravelle 1.9 van 2008. Nu werkt het deurcontact denk ik niet meer van de schuifdeur, de binnenverlichting gaat niet aan en op het dashboard komt geen melding schuifdeur open. Ik zoek me rot naar de schakelaar. ik zie een zwarte dop in de b stijl, die is het niet denk ik, geen storing of iets te vinden bij dit ding. Kan iemand mij vertellen waar ik zoeken moet? :nuts
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door heemskerk »

Werkt de centrale vergrendeling wel dan?
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door t-vierder »

Bij de mijne werkt de waarschuwing voor open deur wel, maar de binnenverlichting niet. De binnenverlichting werkt wel als ik hem zelf aanzet. Ik ben ook wel benieuwd wat dat kan zijn.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door Multivan Generation »

Voor beiden: de microschakelaar in het slot zelf..
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door freek »

Voordat je de boel gaat demonteren: Ik heb vrijwel altijd (blijvend) succes met het inspuiten met contactspray. Te koop bij winkels voor electronica onderdelen. Laatst zo nog de verlichting in de bagageruimte (achterklep) werkend gekregen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door fiddler »

freek schreef:Voordat je de boel gaat demonteren: Ik heb vrijwel altijd (blijvend) succes met het inspuiten met contactspray. Te koop bij winkels voor electronica onderdelen. Laatst zo nog de verlichting in de bagageruimte (achterklep) werkend gekregen.
regelmatig schoonmaken hielp bij mij ook ... f
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door ad vromans »

Hoi, de centrale portier vergrendeling werkt idd wel. De micro schakelaar, zijn dat de verende contacten? Iemand toevallig een foto van deze schakelaar?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door heemskerk »

Wanneer de Centrale vergrendeling wél werkt is het probleem naar alle waarschijnlijkheid in het deurslot gelegen. In dat geval de microswitches maar eens gangbaar maken. Je kunt - wanneer het probleem in het deurslot zit - alleen compleet vervangen, dealer levert geen losse onderdelen daarvoor. De microswitches zijn echter redelijk common, je kunt ook eens kijken bij Conrad of die 'm in het assortiment hebben, anders een electronicazaak.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door heemskerk »

P.s.: een compleet nieuw deurslot kost wel iets... ABC in Schiedam heeft ze ook (als) nieuw liggen weet ik uit ervaring. Geen binding mee, alleen voordelig advies. :knipoog
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: verlichting via schuifduer

Bericht door freek »

Ik zou echt even eerst inspuiten met contactspray, dat kan je veel geld en moeite besparen. Ik had vroeger een electrisch schuif/kanteldak in een auto en dat werkte ook met een microswitch. Bijna ieder jaar gaf dat problemen en de garage kon niet meer bedenken dan die schakelaar vervangen. Met contactspray altijd weer werkend grekegen
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie