Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 bucketlist

vragen over de T5
Plaats reactie
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

T5 bucketlist

Bericht door eicherwijs »

Allen,

Afgelopen weekend me T5 2.0 TDI 140 pk uit 2012 opgehaald. Nu heb ik een kleine bucketlist gemaakt.

1 ODB dummy (gekocht)
2. Autoradio vervangen. Ik heb zojuist een Kenwood KDC-BT49DAB radio besteld met DAB+ en Bluetooth.
3. Alarm klasse 2 of 3. Welke zou ik moeten laten installeren. Had in me vorige auto een Defa DVS-90. Maar vond die te vaak afgaan als men al in de auto keek.
4. DPF roetfilter verwijderen + softwarematig uit de ECU te laten programmeren en de EGR wegschrijven. Wie zou dit voor mij kunnen doen.

Als weer wat geld in laatje is wil onderstaande laten doen.
5. Chiptuning.

6. nnb

groetjes,

Ron
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 bucketlist

Bericht door heemskerk »

Ik zou voor de klasse drie (of vijf?) gaan. Ik heb de DEFA ('t type wat jij in je vorige Transporter had), bevalt tot op heden prima. Ik heb alle (gevoeligheids)parameters (glasbreuksensor, radar, hoekdetectie, etc) op minimaal laten zetten tijdens installatie; geen enkele (fout)melding gehad.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T5 bucketlist

Bericht door Geert G »

eicherwijs schreef:Allen,

Afgelopen weekend me T5 2.0 TDI 140 pk uit 2012 opgehaald. Nu heb ik een kleine bucketlist gemaakt.

1 ODB dummy (gekocht)
2. Autoradio vervangen. Ik heb zojuist een Kenwood KDC-BT49DAB radio besteld met DAB+ en Bluetooth.
3. Alarm klasse 2 of 3. Welke zou ik moeten laten installeren. Had in me vorige auto een Defa DVS-90. Maar vond die te vaak afgaan als men al in de auto keek.
4. DPF roetfilter verwijderen + softwarematig uit de ECU te laten programmeren en de EGR wegschrijven. Wie zou dit voor mij kunnen doen.

Als weer wat geld in laatje is wil onderstaande laten doen.
5. Chiptuning.

6. nnb

groetjes,

Ron
Punt 4 + 5:
JB Autoservice in Dieverbrug, JD Engeneeringing in Lochem, of THS Automotive in den Bosch.
Heb je toevallig een DSG versnellingsbak? Dan zou ik meteen de schakelpunten ook softwarematig aan laten passen.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: T5 bucketlist

Bericht door fiddler »

heemskerk schreef:Ik zou voor de klasse drie (of vijf?) gaan. Ik heb de DEFA ('t type wat jij in je vorige Transporter had), bevalt tot op heden prima. Ik heb alle (gevoeligheids)parameters (glasbreuksensor, radar, hoekdetectie, etc) op minimaal laten zetten tijdens installatie; geen enkele (fout)melding gehad.
Zelfde tevredenheid bij de mijnes, no problemo's, plus clifford blackjax, alles pico b en netjes geinstalleerd door Thuurtonics, en prima gratis achteraf service voor de deur zelfs .... F
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Re: T5 bucketlist

Bericht door eicherwijs »

Punt 2 van me bucketlist gedaan, zojuist de autoradio ingebouwd. Beetje aan het klooien geweest om de draden achter de radio weg te werken. Bakje bovenop losgemaakt en frame rondom de DIN losgemaakt. Nog even afstellen met zender waar maar DAB+ werkt tot nu toe perfect, nu ook Radio 538 in Limburg. En ook me Carkit werkt via de radio, microfoon onder bakje op de hemel bevestigd. Een perfect geluid.

Op naar de volgende punt. As. zaterdag wordt er een klasse 3 alarm ingebouwd.
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Re: T5 bucketlist

Bericht door eicherwijs »

Na een weekje vakantie en weer bijna 5000 km gereden, is oa. het DEFA alarm klasse 3 erin gebouwd.

Zaterdag 12 september heb ik een afspraak gemaakt bij Thomas van THS Automotive, om de auto te tunen, DPF te verwijderen en software matig i.c.m. de EGR te verwijderen. Waarschijnlijk ook de DSG laten aanpassen maar dat is even afhankelijk van de prijs en wat er nog op de bank staat qua saldo.

Volgende wat op de lijst gedaan gaat worden is LED verlichting, waarschijnlijk die van de Ikea, achterin en ook vloerbedekking op de Betonplex vloer. Voor me werk heb ik er nu 9 kunstof groentenkisten in staan, maar wordt gek van dat geschuif achterin.

Wordt vervolgd.

Mvg,

Ron
Plaats reactie