Op mijn motorkap heb ik redelijk wat steenslag schade. Dit resulteert nu in roestige plekjes. Ik wil deze graag behandelen, maar waar vind ik de juiste kleurcode van mijn bus. En het liefst koop ik de kleur (stift? hoe noem je zoiets?) niet bij (s)dealer(t).
De kleurcode staat op de grote sticker voorin je service-boekje.
Dezelfde sticker zit ook ergens in je auto, maar deze zit niet bij elke T5 op dezelfde plek....
Er is een regel met "Farbkode/Innenaust" of zoiets. Op die regel staan je lak-kleurnummer en bekledingstype (interieur).
Succes met zoeken..
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Sticker zit bij veel (zo niet alle?) Transporters op het subframe/console van de bestuurdersstoel Wanneer je je hoofd even in het vooronder steekt bij de pedalen zie je 'm zo zitten.
Waarom dan toch niet bij de dealer?
Die kan zo zien welke kleur je hebt en heeft een lakstift met blanke lak zo voor je liggen. Mijn inschatting; € 20.
Soms moet je het jezelf niet zo moeilijk maken ...
Sluit mij bij Ivo aan (qua mening dan ;-) ) Origineel zijn ze mooi op kleur en kosten de kop niet is mijn ervaring. Google eens op lack repair / spot repair etc. Verbluffend resultaat met lakstift is goed mogelijk. Eerst vullen met de lakstift, soms meerdere laagjes totdat je een bolling bovenop de kras/ spot hebt, je moet 'm vullen als het ware. Geduldkarweitje omdat je tussendoor wel moet laten drogen (24hr). Daarna met fijn natschuurpapier (1500/2000/3000, liefst zo fijn mogelijk etc). vervolgens polijsten met nog fijner schuurmedium en polijstpasta's van bijvoorbeeld 3M. Als laatste blanke lak en herhalen van het vlakken/polijsten etc. Wanneer de lakstift goed op kleur is en je er handig mee bent is de oorspronkelijke beschadiging niet meer zichtbaar.
Houd de spot zo klein mogelijk door het proces te concentreren in de directe omgeving van de beschadiging en plak de rest af.
Succes!
heemskerk schreef:Sluit mij bij Ivo aan (qua mening dan ;-) ) Origineel zijn ze mooi op kleur en kosten de kop niet is mijn ervaring. Google eens op lack repair / spot repair etc. Verbluffend resultaat met lakstift is goed mogelijk. Eerst vullen met de lakstift, soms meerdere laagjes totdat je een bolling bovenop de kras/ spot hebt, je moet 'm vullen als het ware. Geduldkarweitje omdat je tussendoor wel moet laten drogen (24hr). Daarna met fijn natschuurpapier (1500/2000/3000, liefst zo fijn mogelijk etc). vervolgens polijsten met nog fijner schuurmedium en polijstpasta's van bijvoorbeeld 3M. Als laatste blanke lak en herhalen van het vlakken/polijsten etc. Wanneer de lakstift goed op kleur is en je er handig mee bent is de oorspronkelijke beschadiging niet meer zichtbaar.
Houd de spot zo klein mogelijk door het proces te concentreren in de directe omgeving van de beschadiging en plak de rest af.
Succes!