Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stuurbekrachtiging
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:13
stuurbekrachtiging
Mijn T5 128 kw verliest stuurbekrachtigingsolie. Nu zag ik dat de leiding van de koeler (die boven de radiateur zit) een slijtageplek heeft en daar olie verliest. Deze leiding loopt naar het stuurhuis. Van onderuit is er weinig of niet genoeg ruimte om bij die leiding te komen. Wie kan mij een goed advies geven, hoe ik die leiding los krijg en vervangen kan.
Re: stuurbekrachtiging
Onderplaat verwijderen.
Voorste motorsteun loshalen, op het subframe (2 13er boutjes en 1 18er bout, sleutel maat) kan zijn dat je trilling gewicht moet loshalen (13erboutje)
Dan onderste gedeelte van motorsteun(zit aan motor vast) 5x een 16er bout
Dan nog 2 16er bouten aan het bovenste gedeelte van de steun (zitten aan motor vast)
Dan kun je de steun richting versnellingsbak weg draaien en ertussen uit halen, heb je automaat dan lukt dit niet dan beetje naar voren duwen.
Nu kom je bij de pomp en de leiding, als de leiding boven op de pomp lekt dan haal maar en nieuwe pomp, zit hem dan in de pomp .
Voorste motorsteun loshalen, op het subframe (2 13er boutjes en 1 18er bout, sleutel maat) kan zijn dat je trilling gewicht moet loshalen (13erboutje)
Dan onderste gedeelte van motorsteun(zit aan motor vast) 5x een 16er bout
Dan nog 2 16er bouten aan het bovenste gedeelte van de steun (zitten aan motor vast)
Dan kun je de steun richting versnellingsbak weg draaien en ertussen uit halen, heb je automaat dan lukt dit niet dan beetje naar voren duwen.
Nu kom je bij de pomp en de leiding, als de leiding boven op de pomp lekt dan haal maar en nieuwe pomp, zit hem dan in de pomp .
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options