Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

Bericht door frank884 »

Als je als particulier een 5 jaar of oudere T5 koopt dan in die Bpm vrij
maar dan is het belangrijk dat die zo licht mogelijk is ivm de MRB (grijs particulier)

Verder als je kijkt tussen de enkele cabine's en je kijkt over de grens dan wordt de keuze veel groter
en zit er best veel interessant spul bij (dubbele cabine's kennen ze daar niet)

Vraag: als ik bijvoorbeeld een enkele cabine koop en bouw er een dubbele cabine in
moet die wagen daarna weer gekeurd en gewogen worden ---> RDW
want dan is die weer zwaarder geworden en misschien 1 of 2 klasse's hoger in de MRB
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33897
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef:want dan is die weer zwaarder geworden en misschien 1 of 2 klasse's hoger in de MRB
Zou zo maar 2 klasses hoger kunnen uitvallen als er gewogen zou worden.
Ten eerste klopt het leeggewicht van de auto op kenteken al niet (te laag) en ten tweede komt het gewicht van een DC,
naar mijn schatting rond de 100 kg er bij.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

Bericht door Gerrit354 »

Je moet zeker naar de RDW, want je hebt aanpassing gedaan aan je wagen en dus moet die opnieuw gekeurd worden. Mijn tip: zoek niet naar een transporter, maar een Caravelle. Deze zijn luxer(automatische climate control, meer airbags, etc.) en hebben een hoger GVW, 3000 ipv 2800 en zijn in Duitsland goed verkrijgbaar. Bij de Caravelle hoef je alleen de achterste bank te verwijderen en een tussenschot achter de middelste bank te plaatsen. Je bent bij ombouw dus ook goedkoper uit dan bij een Transporter.
Laatst gewijzigd door Gerrit354 op 28 sep 2015, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33897
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

Bericht door Multivan Generation »

Gerrit354 schreef: Mijn tip: zoek niet naar een transporter, maar een Caravelle. .... en zijn in Duitsland goed verkrijgbaar.

Ook veel duurder qua BPM-betaling :gekte
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: achteraf inbouw dubbele cabine + kenteken

Bericht door Gerrit354 »

Multivan Generation schreef:
Gerrit354 schreef: Mijn tip: zoek niet naar een transporter, maar een Caravelle. .... en zijn in Duitsland goed verkrijgbaar.

Ook veel duurder qua BPM-betaling :gekte
Ook voor Caravelle geldt hetzelfde als voor een Transporter dat indien het om een grijs kenteken gaat, na 5 jaar geen BPM betaalt hoeft te worden. Beste is dus om Caravelle van 5 jaar of ouder te importeren, ombouwen, laten keuren bij RDW. Dan hoef je geen BPM en btw af te dragen om hem als particulier op naam te krijgen. BPM vervalt en btw betaal je al in Duitsland.
bobv schreef:Mijn transporter LWB was bij de keuring met camper inrichting 1800 kg (hefdak, 2-zits bank, keukentje en 2 lattenbodems)
Is een tussenwand met bank dan 400 kg?
Ik heb het nagegeken. Kale transporter LWB 2.0 102 pk met Dubbele cabine weegt 1800 kg.
Luxere transporter met 140/180pk motor DC/Caravelle zit tussen 1900-2260 kg, waarbij de Caravelle over het algemeen wel meer wegen.
Laatst gewijzigd door Gerrit354 op 28 sep 2015, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie