Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Chippen T5
Re: Chippen T5
Nou, gisteren mn t5 gechipt naar 179pk en 458NM. Gelijk een lekker stuk stevig gaan rijden en jahoor mn koppeling heeft het begeven :(. Bij mijn weten was het nog de originele koppeling dus moest zowiezo een keer vervangen. Toch jammer gaat weer een paar centjes kosten.. Voor de rest wat een verschil zeg die bus is echt een beest geworden!
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Re: Chippen T5
Ik vraag me dan wel af wat nou de goede bedrijven zijn.
Bij JD gaven ze aan dat ik de bus niet verder moest chippen dan 175PK 395NM omdat hij dan beter eerst de benodigde aanpassingen kon krijgen.
Er kon wel meer uit het blok gehaald worden maar werd ten zeerste afgeraden zonder aanpassen.
Bij JD gaven ze aan dat ik de bus niet verder moest chippen dan 175PK 395NM omdat hij dan beter eerst de benodigde aanpassingen kon krijgen.
Er kon wel meer uit het blok gehaald worden maar werd ten zeerste afgeraden zonder aanpassen.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Chippen T5
arborist schreef:Nou, gisteren mn t5 gechipt naar 179pk en 458NM. Gelijk een lekker stuk stevig gaan rijden en jahoor mn koppeling heeft het begeven :(. Bij mijn weten was het nog de originele koppeling dus moest zowiezo een keer vervangen. Toch jammer gaat weer een paar centjes kosten.. Voor de rest wat een verschil zeg die bus is echt een beest geworden!
Lekkere aanpassing dan..

En hoe weet je het vermogen en koppel?
Re: Chippen T5
Rollenbank van VVT.
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Re: Chippen T5
Neem aan dat het origineel een 130PK is.arborist schreef:Nou, gisteren mn t5 gechipt naar 179pk en 458NM. Gelijk een lekker stuk stevig gaan rijden en jahoor mn koppeling heeft het begeven :(. Bij mijn weten was het nog de originele koppeling dus moest zowiezo een keer vervangen. Toch jammer gaat weer een paar centjes kosten.. Voor de rest wat een verschil zeg die bus is echt een beest geworden!
Als ik in jou schoenen stond, zou ik nu een koppelingskit monteren van een een 174PK. Dit past op een 130PK.
174 PK uitvoering: Sachs 3000 990 121. Deze heeft een zwaardere drukgroep als de 130PK koppelingskit.
2-Massa Vliegwiel is voor beide vermogens hetzelfde: Sachs 2294 001 750
Ook ik vind het koppel veel in verhouding met het vermogen.
Ik weet niet of die haldex koppeling voor je achteras dat zo fijn vind.
Met 200 PK + dit koppel komt het beter tot zijn recht, maar dat betekent ook een 174PK turbo monteren. Dit is Plug & Play met 130PK van dezelfde generatie: AXE turbo past op een AXD & BPC turbo past op een BNZ.
En of je 130PK verstuivers dan nog toereikend zijn voor 200PK????


Een Sachs 174Pk koppelingskit zou het aan moeten kunnen. Die kunnen rond de 500NM aan.
Veiligere marge met je huidige configuratie is toch wel rond de 400NM.
Zeker met je werk in de bosbouw, als er een zware ahw achter hangt.
Dan heb je nog wat reserves over i.p.v. op het randje, met een 174PK koppelingskit.
Suc6, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat