Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geluidboxen

vragen over de T4
Plaats reactie
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

geluidboxen

Bericht door willy »

In mijn t4 acv van 99 is 1 van de geluidboxen stuk en de andere zal niet lang meer heel blijven denk ik. Ik heb gezocht op dit forum voor vervangende boxen, maar de vervangende boxen die aangeprezen worden in tips en trucs zijn inmiddels niet meer te koop. Welk type box moet ik kopen om een vooruitgang in geluid te boeken en die plug en play is?

al vast bedankt voor jullie reactie
mvg
Willy
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: geluidboxen

Bericht door limburger »

speakers van 10cm doorsnede passen voor in je dashboard. als de originele stekker niet past pers je er 2 nieuwe op.
waar je op moet letten is de hoogte van de tweeter bij een 2-weg speaker, deze mag niet te ver naar boven uitsteken.

op de site van pioneer kun je al geen T4 meer selecteren, misschien maken ze wel nog luidsprekers die 1 op 1 passen, dat weet ik niet...

wat voor een ander als vooruitgang klinkt hoef jij nog niet mooi te vinden, wat in de winkel leuk klinkt kan in de auto nog steeds tegenvallen.


:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: geluidboxen

Bericht door J.F.A. »

Of is het twieters ?? :bifun :bifun :bifun
Of toch maar tweeters. :bonk
JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
dieselpower
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
Locatie: neerharen België

Re: geluidboxen

Bericht door dieselpower »

deze heb ik er in zitten, niet goedkoop ,wel goed ! passen net onder het speakerrooster.(dashboard)
http://www.acr-helmond.nl/car-audio/eton-prx1102.html?

succes Robert
ps, heb geen verbintenis met deze zaak,gevonden via internet en beviel gewoon goed.
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: geluidboxen

Bericht door willy »

Ja ik had wat duidelijker moeten zijn, maar het gaat om de speakers in het dashbord. Tweeters dus zoals ik lees......
Bedankt voor de reacties...
mvg
Willy
dieselpower
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
Locatie: neerharen België

Re: geluidboxen

Bericht door dieselpower »

Voor alle duidelijkheid.., mijn reactie ging over breedband speakers ( zeg maar stand alone)
Dus een complete speaker in je dashboard, geen losse hoge tonen speaker = tweeter.
Duidelijk? :nuts
Greetz Robert
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: geluidboxen

Bericht door willy »

ok dus beter als tweeters.......................
Vincent1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2018, 13:10

Re: geluidboxen

Bericht door Vincent1967 »

Robert,

in 2013 schreef je onderstaande. Ik heb sinds kort een T4 California uit '96 (1.9TD) en wilmijn verpulverde dashboardspeakers vervangen.
Bij mij is er sprake van de het originele speakertje geklemd zit in een soort hardplastick frame dat op zijn beurt in het gat is aangebracht.
Ik heb al andere speakers geprobeerd erin te krijgen (10cm) de maat is prima en de hoogte ook, alleen hoe nu verder? Ik kan ze nl niet vastschroeven want dan kan de afdekplaat er niet meer overheen.

Hoe heb jij ze erin gekregen?

gr
Vincent
dieselpower schreef: 08 okt 2015, 13:32 deze heb ik er in zitten, niet goedkoop ,wel goed ! passen net onder het speakerrooster.(dashboard)
http://www.acr-helmond.nl/car-audio/eton-prx1102.html?

succes Robert
ps, heb geen verbintenis met deze zaak,gevonden via internet en beviel gewoon goed.
Plaats reactie