hoi,
mijn T4 heeft weer eens wat....
sta ik op de camping in D - zie ik er aan paar olievlekjes in het gras....denk ik de voorganger had een auto met een licht olie lekkage. boef - al het olie in het milieu...
gisteren terug na 750km sleurhut trekken.
kijk ik vanochtend - heeft mijn T4 zijn nest bevuild!!! handpalm groot plekje! rechts voor = distributiekant.
heb nog niet gekeken. geen brug en gereedschap, 2 linke handen ezv
vrees nu dat de oliepomp lek is oid. dus weer een nwe distributie nodig. zeker weet ik het natuurlijk nog niet - moet eerst naar de garage.
mits dit idd zo is - NIET leuk - zit er pas een jaar onder met geen 25000km
maar goed - nog even en mijn 88pk TDI tikt de 300,000km aan - 900km te gaan
dus hij is net ingereden - wij zien het wel
als iemand nog andere vermoedens - ervaringen heeft - laat het weten. bij carterpandichting of weet ik veel wat - laat het horen
groet
Andreas 251
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie lek rechts voor
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
olie lek rechts voor
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Vermoedelijk de oliepomp pakking.
Maar kan ook zijn dat de oliefiltersteunpakking een beetje lekt.
Mocht het toch de oliepomppakking zijn, laat je dan niet vertellen dat de oliepomp lekt, want dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Onze lease medewerker heeft dit namelijk al een paar keer te horen gekregen en wonderbaarlijk genoeg hoefde toen de oliepomp niet meer vervangen te worden maar alleen de pakking. Hij had gewoon gevraagd om de kapotte oliepomp even op te sturen voor controle.
Maar kan ook zijn dat de oliefiltersteunpakking een beetje lekt.
Mocht het toch de oliepomppakking zijn, laat je dan niet vertellen dat de oliepomp lekt, want dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Onze lease medewerker heeft dit namelijk al een paar keer te horen gekregen en wonderbaarlijk genoeg hoefde toen de oliepomp niet meer vervangen te worden maar alleen de pakking. Hij had gewoon gevraagd om de kapotte oliepomp even op te sturen voor controle.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
beste andreas,
kan inderdaad de oliepomppakking zijn.
bij mij was het toendertijd eerst de krukaskeering aan de poeliezijde,waarbij ook gelijk maar een nieuwe distributiesnaar werd gemonteerd,was zo vet als bagger geworden.
na twee maanden weer hetzelfde,toen bleek het de pomppakking te zijn.
mijn advies: mocht het de keering zijn,laat aljeblieft de pomppakking gelijk vervangen.
kost misschien iets meer,maar je bent er wel gelijk vanaf!!
sterkte :bonk :goodidea
kan inderdaad de oliepomppakking zijn.
bij mij was het toendertijd eerst de krukaskeering aan de poeliezijde,waarbij ook gelijk maar een nieuwe distributiesnaar werd gemonteerd,was zo vet als bagger geworden.
na twee maanden weer hetzelfde,toen bleek het de pomppakking te zijn.
mijn advies: mocht het de keering zijn,laat aljeblieft de pomppakking gelijk vervangen.
kost misschien iets meer,maar je bent er wel gelijk vanaf!!
sterkte :bonk :goodidea
beste andreas,
kan inderdaad de oliepomppakking zijn.
bij mij was het toendertijd eerst de krukaskeering aan de poeliezijde,waarbij ook gelijk maar een nieuwe distributiesnaar werd gemonteerd,was zo vet als bagger geworden.
na twee maanden weer hetzelfde,toen bleek het de pomppakking te zijn.
mijn advies: mocht het de keering zijn,laat aljeblieft de pomppakking gelijk vervangen.
kost misschien iets meer,maar je bent er wel gelijk vanaf!!
sterkte

kan inderdaad de oliepomppakking zijn.
bij mij was het toendertijd eerst de krukaskeering aan de poeliezijde,waarbij ook gelijk maar een nieuwe distributiesnaar werd gemonteerd,was zo vet als bagger geworden.
na twee maanden weer hetzelfde,toen bleek het de pomppakking te zijn.
mijn advies: mocht het de keering zijn,laat aljeblieft de pomppakking gelijk vervangen.
kost misschien iets meer,maar je bent er wel gelijk vanaf!!
sterkte


- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

Pim, thanks voor je advies mbt de pomp. mijn garage is echt zo eerlijk als het maar kan. erg behulpzaam en netjes. ik heb wat dat betreft echt mazzel. en mijn T4 ook. want op die manier kan ik deze heerlijke auto blijven rijden.
zodra ik meer weet - laat ik het hier idd weten.
groet
Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft