Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruitenwisser/sproeier voor en kachel aanjager tegelijk kapot.

vragen over de T4
Plaats reactie
heidienjoost
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2015, 08:43

Ruitenwisser/sproeier voor en kachel aanjager tegelijk kapot.

Bericht door heidienjoost »

Vorige week de vloerbedekking en bekleding van onze T4 California 2.4D '91 goed vanbinnen gereinigd met een tapijtreinigingsmachine (stoomcleaner met waterzuiger). Aangezien alles vochtig was maar even de voor en achter aanjager op vol vermogen gezet om te drogen. Helaas vergeten uit te zetten dus dat betekende de volgende dag met startkabels starten (geen enkel probleem). :ikrij

Later die dag kwam ik er achter dat de aanjager van de kachel het niet meer deed en vandaag merkte ik dat de ruitenwisser en sproeier voor het ook niet doen :ie en ook de elektrisch verstelbare buitenspiegels bewegen niet meer (ook de mistlamp achter maar geen idee of die het ooit heeft gedaan). De claxon, buiten en binnenverlichting, radio en dashboardverlichting werken prima.

Ik dacht nog zal wel de zekeringen zijn maar beide zekeringen (en alle anderen in het zekeringskastje zijn nog heel. Ook de bekabeling achter het kastje bekeken maar er lijkt niks los te zitten dat ik losgetrokken kan hebben.

Iemand enig idee waar ik dit kan zoeken? Zit er een gemeenschappelijke massa die los kan zijn? Of is er ergens nog een zekering of relais die misschien gesneuveld zijn? :wjw :werkaanT4

:T44EVER
heidienjoost
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2015, 08:43

Re: Ruitenwisser/sproeier voor en kachel aanjager tegelijk kapot.

Bericht door heidienjoost »

Ik zag op een Engels forum :google dat de ruitenwisser, kachel en mistlamp via het J59 relais (X-contact) / relais met nummer 18 lopen. Als ik de motor op contact zet en het relais verwijder en terug plaats klikt hij wel maar er kan vast meer aan kapot zijn. Kan ik dit testen / doormeten?

Ik heb het dasboard los gehaald en het aantal volts gemeten tussen de polen van de aanjager schakelaars van voor en achter (Alle combinaties) en meet geen enkele spanning.
heidienjoost
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2015, 08:43

Re: Ruitenwisser/sproeier voor en kachel aanjager tegelijk kapot.

Bericht door heidienjoost »

Toch maar zonder testen een relais op de sloop gehaald voor 5,-. En het werkt wee allemaalr!

:yes
Plaats reactie