Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio antenne in voorruit.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: radio antenne in voorruit.

Bericht door bvddobb »

ronald tdi schreef:vraagje voor alle rijders met een radio antenne in de voorruit
Hoe is jullie ontvangst?
Wij hebben ook zo'n draadje midden in de voorruit, maar hebben eigenlijk geen klagen over de radio-ontvangst. Ook het schakelen tussen de ene zender en de andere op de grens van een bereik gaat zoner dat we dat merken. Dat alles in Nederland, dan. In bergachtig of heuvelachtig gebied wordt het wel ras minder. In november bijv nog door de Hunsrück gereden, en dan heb je dal in, dal uit nog wel eens ineens géén radio of zomaar opeens een hele vreemde zender ertussendoor.
Mark van Veghel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2016, 13:31

Re: radio antenne in voorruit.

Bericht door Mark van Veghel »

Ik heb helaas ook een matige ontvangst met de bestaande T5 antenne.

Aangezien op mijn T5 een hefdak gemonteerd wordt (wordt een camper) is een dakantenne ook geen handige optie, en ook qua hoogte (parkeergarage etc.) is een dakantenne niet mijn favoriet.

Ik dacht aan een ouderwetse oplossing: een antenne ergens aan de zijkant. Dat moet dan wel een plaats zijn waar ik aan de buitenzijde de antenne kan monteren en aan de binnenzijde de aansluitdraad kan vastmaken en de antenne kabel onder het dashboard kan leiden.

Heeft iemand suggesties en/of ervaringen met een dergelijke antenne?
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: radio antenne in voorruit.

Bericht door ronald tdi »

er is al vermeld om het in de style te monteren .
tot nu gaat mijn voorkeur daar naar uit.
Zoals hierboven al gezegd wordt is er op deze manier geen extra hoogte of moeilijk doen met Door voer
Mark van Veghel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2016, 13:31

Re: radio antenne in voorruit.

Bericht door Mark van Veghel »

Ronald,

Dank voor je reactie.
Je bedoelt in de deurstijl, dicht bij de voorruit. Zou aan beidd kanten kunnen denk ik. Aan de binnenzijde de kap er af en je kan overal goed bij.
Dat lijkt me ook dr beste optie.
Mogelijk zijn er anderen die dit zo al hebben opgelost, of juist een alternatief hebben gevonden anders dan een dakantenne.

Mark
Plaats reactie