Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ombouw, verstevigings frame?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Thom »

Beste forumleden,

Met het oog op het ombouwen van een T4 bedrijfsbus (kort model) naar zelfbouw campertje, moest ik aan het volgende denken:
Is het bij het verwijderen van 1 dakspant tbv een hefdak, ook nodig (voor de rdw) om hier een versterkingsframe te plaatsen.

Ik heb meerdere draadjes van zelfbouwprojecten gelezen en zie het bij de hefdaken nergens terugkomen. De medewerker van RDW zei dat ik bij de auto fabrikant moest informeren, dat hij dat niet kon zeggen..

Grtz,
Thom
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Thom »

ok geen verstevigingsframe, mooi.

Alle individuele vragen van mij in het T4 afd projecten, hebben te maken met het ombouwen van een busje naar campertje,
op de eerste pagina van afd projecten al meerdere soortgelijke ombouw projectjes....
Van rolstoelbus naar camper, ombouwproject naar camper, etc etc. Waar horen ze anders thuis???

Grtz
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Thom »

Als je het bekijkt dan zijn er zowel in het ''gewone'' T4 gedeelte als in ''T4 projecten'' allebei topics over zelfbouw campers..

''T4 ombouwen naar camper'' , bv, geplaatst door ouwe in afd T4, of ''van rolstoelbus naar camper'' bij afd T4 projecten...

:zwaai
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Blue Star »

Hallo Thom

Zoals je al hebt kunnen lezen, dakspant kan en mag zonder problemen verwijderd worden :yes
Zie ook voor foto's mijn topic bij Projecten : Blue Star Bulli
Heb er zelf een Reimo popup dakje ingebouwd :gekte

Succes , Groeten Fred Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Multivan Generation »

Thom schreef:ok geen verstevigingsframe, mooi.

Alle individuele vragen van mij in het T4 afd projecten, hebben te maken met het ombouwen van een busje naar campertje,
op de eerste pagina van afd projecten al meerdere soortgelijke ombouw projectjes....
Van rolstoelbus naar camper, ombouwproject naar camper, etc etc. Waar horen ze anders thuis???

Grtz
viewtopic.php?f=12&t=37040

Je kunt liever alles in een en hetzelfde topic bundelen :knipoog
En bij ieder bericht een juiste onderwerp titel zodat later anderen met behulp van de zoekfunctie hier ook nog wat aan hebben..
Losse vragen in het T4 forum, beschrijvingen van de werkzaamheden die uitgevoerd zijn --> T4 projecten..

Vroeger waren er moderators die de boel wat strenger leidden, zou mijns inziens best weer terug mogen komen, om de leesbaarheid te bevorderen en afdwalingen in topics aan banden te leggen.
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: T4 ombouw, verstevigings frame?

Bericht door Thom »

Doe ik
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Plaats reactie