Ik denk niet dat het de turbo of turbo's op zich is wat de olietemperatuur zo omhoog haalt , maar wel de belasting op de motor op zich .fokkert schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Maar....
Ik heb ook al met 1 enkele turbo gereden op mijn motor. Toen had ik een max olie temperatuur van 109 graden bij hard door rijden.
Ik wil maar zeggen dat die 2 turbo's zoveel warmte afgeven dat dit niet bevorderlijk is voor de olie kwaliteit.
Het zware tunen zal er zeker geen goed aan gedaan hebben.
Mijn olie wisselen doe ik elke 10.000km.
EDIT; toen mijn drijfstang lager kapot ging zat de olie er 4.000km op.
1 grote turbo kan bvb meer mechanische belasting geven dan de 2 turbo's , afhankelijk van wat die erin blaast aan turbodruk .
De drijfstanglagerschade zal (in jouw geval) wel niet kunnen verhaald worden onder de noemer "slechte 2.0 bi-turbo blokken" , aangezien je door de toch wel vrij extreme tuning de thermische en mechanische belasting van het blok naar een ander niveau gebracht had
