Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verbruik EU6 motoren
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
- Locatie: Heede
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Hoi freek,
Het vergelijk is niet scheef, mn t5 heeft 450000 gelopen heeft lwb en 2 scchuifdeuren. Totaal gewicht met belading ongeveer 2800 a 2900 kg.
Mn t6 heeft een ledig gewicht van 2465 kg. Maar geen transportbanden ed daarbij heeft de multivan extra geluidswerende vensters ivm windgeruis( heb je dus niet meer) kan niet in kombinatie met schuifvensters inde schuifdeuren.
Dus ja, t valt mijjj tegen
Het vergelijk is niet scheef, mn t5 heeft 450000 gelopen heeft lwb en 2 scchuifdeuren. Totaal gewicht met belading ongeveer 2800 a 2900 kg.
Mn t6 heeft een ledig gewicht van 2465 kg. Maar geen transportbanden ed daarbij heeft de multivan extra geluidswerende vensters ivm windgeruis( heb je dus niet meer) kan niet in kombinatie met schuifvensters inde schuifdeuren.
Dus ja, t valt mijjj tegen
Re: Verbruik EU6 motoren
vind ik ook
er is wel 10l minder in de tank!
en ja van even 'doortrappen' in duitsland begon m'n T5GP ook veel meer dan 1 op 12 te verbruiken hoor....
er is wel 10l minder in de tank!
en ja van even 'doortrappen' in duitsland begon m'n T5GP ook veel meer dan 1 op 12 te verbruiken hoor....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
- Locatie: Heede
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Hoi Peter,
Beter laat dan nooit.... hierbij een paar foto's.
Groet,
Winfred
Beter laat dan nooit.... hierbij een paar foto's.
Groet,
Winfred
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Mooi
En foto's van het interieur van een lange multivan ben ik eigenlijk benieuwder naar
Heb je dan ook een tafelpaneel aan de zijkant of een multifunctie tafeltjes in de rails?
Groeten Peter

En foto's van het interieur van een lange multivan ben ik eigenlijk benieuwder naar

Heb je dan ook een tafelpaneel aan de zijkant of een multifunctie tafeltjes in de rails?
Groeten Peter
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
- Locatie: Heede
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Hoi Peter,
Ik moet ff nieuwe maken van t int. Ze zijn erg wazig geworden.... Een tafel is niet in de lwb vanaf fabriek.... Kleine letters, de verkoper heeft dit niet verteld bij de verkoop
. Ik moet er zelf nog 1 bij kopen. Ze hebben hem toegezegd, maar wacht er nu al 2 mnd op. Benbang dat k hem dus zelf moet aanschaffen
Ik moet ff nieuwe maken van t int. Ze zijn erg wazig geworden.... Een tafel is niet in de lwb vanaf fabriek.... Kleine letters, de verkoper heeft dit niet verteld bij de verkoop

-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
- Locatie: Heede
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Na een 8000km zit ik met een T6 caravelle LWB 204pk DSG ergens rond 7,5-8l/100km bij rustig rijgedrag en een leeggewicht van 2320kg.
Ik 'verwacht-hoop' eens die ingereden is rond de 7-7,5l te komen , maar ben hier eigenlijk al best tevreden mee.
IS vergelijkbaar met m'n T5gp 180pk handgeschakeld qua verbruik voorlopig (leeggewicht was daar wel 2120kg).
Adblue verbruik ca 1,2l/1000km.
Wel veel file gereden en dat doet volgens mij het adblue verbruik stevig stijgen?
Ik 'verwacht-hoop' eens die ingereden is rond de 7-7,5l te komen , maar ben hier eigenlijk al best tevreden mee.
IS vergelijkbaar met m'n T5gp 180pk handgeschakeld qua verbruik voorlopig (leeggewicht was daar wel 2120kg).
Adblue verbruik ca 1,2l/1000km.
Wel veel file gereden en dat doet volgens mij het adblue verbruik stevig stijgen?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Dus zou je eens moeten corrigeren/terugrekenen naar het gewicht,mettesboy schreef:Na een 8000km zit ik met een T6 caravelle LWB 204pk DSG ergens rond 7,5-8l/100km bij rustig rijgedrag en een leeggewicht van 2320kg.
Ik 'verwacht-hoop' eens die ingereden is rond de 7-7,5l te komen , maar ben hier eigenlijk al best tevreden mee.
IS vergelijkbaar met m'n T5gp 180pk handgeschakeld qua verbruik voorlopig (leeggewicht was daar wel 2120kg).
Adblue verbruik ca 1,2l/1000km.
Wel veel file gereden en dat doet volgens mij het adblue verbruik stevig stijgen?
dan is de nieuwe dus zuiniger per 1000 kg wagengewicht

Hoeveel procent kun jij zelf veel beter uitrekenen

Ben benieuwd


Ook of de claim van Volkswagen over zoveel procent zuiniger dan ook daadwerkelijk klopt..

Groeten Peter
Re: Verbruik EU6 motoren
Na een dikke 20.000km is het verbuik volledig gestabiliseerd denk ik.
De boordcomputer is ondertussen bijgeregeld en volgens mij is de tank ook wat 'gezet', zou dat kunnen?
Zit nu altijd rond de 7,5-7,7l / 100km als ik het bereken.
Al enkele keren meer dan 1000km gereden met een tank, dus het lukt wel ondertussen.
de claim van vw '6,2l/100km' is natuurlijk ver verwijderd.
MAar dat is ook eerder aan 90 of 100km/h gerekend denk ik.
Als ik 90-100km/h aanhoud op een snelweg, dan geraak ik ook aan 6L.... maar zo rijd je natuurlijk in de praktijk niet veel
De boordcomputer is ondertussen bijgeregeld en volgens mij is de tank ook wat 'gezet', zou dat kunnen?
Zit nu altijd rond de 7,5-7,7l / 100km als ik het bereken.
Al enkele keren meer dan 1000km gereden met een tank, dus het lukt wel ondertussen.
de claim van vw '6,2l/100km' is natuurlijk ver verwijderd.
MAar dat is ook eerder aan 90 of 100km/h gerekend denk ik.
Als ik 90-100km/h aanhoud op een snelweg, dan geraak ik ook aan 6L.... maar zo rijd je natuurlijk in de praktijk niet veel
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Verbruik EU6 motoren
Rijd een t6 (150pk dsg tdi) maar vind het ondertussen niet erg veel meer schelen met de vorige T5 1.9 met 95/105 pk. In het begin had ik er goed over te spreken maar zit naturlijk pas bij de 3000 km.
TRANSPORTER T5 2007 TDI 1.9 105PK - 2015/2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verbruik EU6 motoren
Je hebt nu 45 paardjes meer onder de kap en die moeten ook gevoed wordenLooney schreef:Rijd een t6 (150pk dsg tdi) maar vind het ondertussen niet erg veel meer schelen met de vorige T5 1.9 met 95/105 pk. In het begin had ik er goed over te spreken maar zit naturlijk pas bij de 3000 km.

Lijkt me logisch..
Of had je verwacht dat die op alleen zuurstof hun extra hulp aanbieden?
Re: Verbruik EU6 motoren
Multivan Generation schreef:Je hebt nu 45 paardjes meer onder de kap en die moeten ook gevoed wordenLooney schreef:Rijd een t6 (150pk dsg tdi) maar vind het ondertussen niet erg veel meer schelen met de vorige T5 1.9 met 95/105 pk. In het begin had ik er goed over te spreken maar zit naturlijk pas bij de 3000 km.![]()
Lijkt me logisch..
Of had je verwacht dat die op alleen zuurstof hun extra hulp aanbieden?

Maar op papier is het verbruik van mijn bus volgens mij lager als de oude? Wilde het gelijk even checken maar van die kentekengegevens word je niet wijzer (import).
TRANSPORTER T5 2007 TDI 1.9 105PK - 2015/2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Verbruik EU6 motoren
Ik rij sinds vandaag ook een T6 (150pk Adblue handgeschakeld KWB achterdeuren).
Tellerstand slechts 650 km.
Ben benieuwd.
Egbert
Tellerstand slechts 650 km.
Ben benieuwd.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Marcel van Es
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
- Locatie: Den Haag
Re: Verbruik EU6 motoren
Goedendag weet je wellers
Ik heb een TT löss aanrijding gehad met mijn zeer nette T5 GP schade bij witte brug werd geschat dat het tussen de € 10.000,00 en €12.500,00 hij kwam net 6 weken daarvoor uit de spuiterij en was in 1 wordt helemaal nieuw en nog maar pas 143000 gelopen,
opgeleukt met oa u led en led koplampen bcm multivan module, dat alles aan gesloten kon worden Fm stuur multivan tapijt erin instap bakken home functie bochten verlichting enz enz kosten me een hoop geld.
Ik heb 2 weken in een t6 mogen rijden 75 kw 103 pk de simpelste uit voering L2 H1.
moet heel eerlijk bekennen dat deze bus met een euro 6 motor erin dat als je 130 km rijd p uur dat die nog geen 7 liter verbruikt. heb natuurlijk ook met het weer te maken als je tegenwind zal hebben zal die best wel wat meer verbruiken. regent het gebruik je je ruitenwissers ook dat kost brandstof. Busje is dan wel leeg bij 100 km p uur kwam het verbruik nog maar net over de 4 liter heen.
Mijn nieuwe bus die ik morgen middag nieuw ga ophalen gekocht bij Huiskes - Kokkeler Autogroep Hengelo OV gekocht zaterdag 3 dec en al maandag 5 dec in de middag ophalen. dat is nog eens wat anders
Hier staat het kanon al te wachten. Vloertje en een gestoffeerde en verdiepte enkele Cabinne erin thuis wordt die verder af gebouwd
https://www.huiskes-kokkeler.nl/vw-bedr ... 8-lmv-l2h1
Dit in verband met mijn werk als zzp is het inkomens verlies heel erg, zeker als je zonder bus geen inkomsten kunt genereren.
Ik heb al een deel neer gelegd bij de verzekering inkomsten derving maar daar gaat gewoon een hele tijd overheen, voor je dat in huis hebt.
Ik moest een bus hebben die ik meteen mee kon krijgen nieuw, bij deze dealer kan dat gelukkig wel, bij mij thuis dus niet omdat witte brug forepark Den Haag ze alleen maar show modellen hebben staan en dan duurt het 2 tot 3 maanden voor je hem in huis hebt. Ze zullen ongetwijfeld wel wat hebben staan maar niet dat gene wat ik wilde.
Heeft helaas nog geen led koplampen maar dat komt er met de tijd zeker op, heb al geïnformeerd kosten nu €1850,00.
Of die zuinig is zullen we wel een x achter komen ligt natuurlijk ook aan je eigen rijgedrag, en hangt ook van weersinvloeden af.

Ik heb een TT löss aanrijding gehad met mijn zeer nette T5 GP schade bij witte brug werd geschat dat het tussen de € 10.000,00 en €12.500,00 hij kwam net 6 weken daarvoor uit de spuiterij en was in 1 wordt helemaal nieuw en nog maar pas 143000 gelopen,
opgeleukt met oa u led en led koplampen bcm multivan module, dat alles aan gesloten kon worden Fm stuur multivan tapijt erin instap bakken home functie bochten verlichting enz enz kosten me een hoop geld.
Ik heb 2 weken in een t6 mogen rijden 75 kw 103 pk de simpelste uit voering L2 H1.
moet heel eerlijk bekennen dat deze bus met een euro 6 motor erin dat als je 130 km rijd p uur dat die nog geen 7 liter verbruikt. heb natuurlijk ook met het weer te maken als je tegenwind zal hebben zal die best wel wat meer verbruiken. regent het gebruik je je ruitenwissers ook dat kost brandstof. Busje is dan wel leeg bij 100 km p uur kwam het verbruik nog maar net over de 4 liter heen.
Mijn nieuwe bus die ik morgen middag nieuw ga ophalen gekocht bij Huiskes - Kokkeler Autogroep Hengelo OV gekocht zaterdag 3 dec en al maandag 5 dec in de middag ophalen. dat is nog eens wat anders
Hier staat het kanon al te wachten. Vloertje en een gestoffeerde en verdiepte enkele Cabinne erin thuis wordt die verder af gebouwd
https://www.huiskes-kokkeler.nl/vw-bedr ... 8-lmv-l2h1
Dit in verband met mijn werk als zzp is het inkomens verlies heel erg, zeker als je zonder bus geen inkomsten kunt genereren.
Ik heb al een deel neer gelegd bij de verzekering inkomsten derving maar daar gaat gewoon een hele tijd overheen, voor je dat in huis hebt.
Ik moest een bus hebben die ik meteen mee kon krijgen nieuw, bij deze dealer kan dat gelukkig wel, bij mij thuis dus niet omdat witte brug forepark Den Haag ze alleen maar show modellen hebben staan en dan duurt het 2 tot 3 maanden voor je hem in huis hebt. Ze zullen ongetwijfeld wel wat hebben staan maar niet dat gene wat ik wilde.
Heeft helaas nog geen led koplampen maar dat komt er met de tijd zeker op, heb al geïnformeerd kosten nu €1850,00.
Of die zuinig is zullen we wel een x achter komen ligt natuurlijk ook aan je eigen rijgedrag, en hangt ook van weersinvloeden af.

Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Re: Verbruik EU6 motoren
Dacht dat er geen LED koplampen ingebouwd kunnen worden achteraf? Tenminste, dat zei de dealer me toen en dacht het hier ook ergens te lezen.Marcel van Es schreef:.. het 2 tot 3 maanden voor je hem in huis hebt. Ze zullen ongetwijfeld wel wat hebben staan maar niet dat gene wat ik wilde.
Heeft helaas nog geen led koplampen maar dat komt er met de tijd zeker op, heb al geïnformeerd kosten nu €1850,00.
Of die zuinig is zullen we wel een x achter komen ligt natuurlijk ook aan je eigen rijgedrag, en hangt ook van weersinvloeden af.
Zo wel, hoe heb je dat geregeld?


TRANSPORTER T5 2007 TDI 1.9 105PK - 2015/2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016