Als het echt gaat winteren en ik wil de weg op dan heb ik ook nog een set echte winterbanden liggen. Ondertussen lijkt Michelin als eerste het verschil tussen zomer en winter aardig te dichten en presteren ze in tests beter dan zomerbanden in winterse omstandigheden en beter dan winterbanden onder zomerse omstandigheden.t-vierder schreef:Je moet echter wel bedenken dat all season banden in alles een compromis zijn. Het zijn niet de beste winterbanden en het zijn niet de beste zomerbanden.
Ik ga niet racen met mijn bus (als is dat misschien best verleidelijk met een TDi) maar de banden die er nu onder zitten zijn behoorlijk rondgesleten en toen ik van de week vanuit Schiphol de A4 op wilde draaien (haaks bochtje) begon de boel al weg te zwabberen. Dat heb ik op een Noors bergweggetje liever niet. En juist daar met relatief lage temperaturen en veel bochten hoop ik een betere wegligging te hebben dan met zomerbanden en vooral ook tot er echt sneeuw ligt er mee door kan rijden zonder bij elk weerbericht te denken: zal ik ze maar wisselen?