Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speakers T4 vervangen: welke?

vragen over de T4
Plaats reactie
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Speakers T4 vervangen: welke?

Bericht door thebill »

Het geluid van de speakers in mijn T4 is matig. Ik vond deze handleiding: http://www.weetjewel.com/front_luidsprekers.htm Handig voor het vervangen van de front speakers. Ik ben niet zo handig, maar dit moet ik vast kunnen.

Maar de speakers waarnaar verwezen wordt (Pioneer TS-1056) kan ik nergens meer vinden. Oud model, denk ik. Ergens anders op het forum zag ik dat Kenwood KFC1022C ook goed zijn, maar die zijn volgens mij ook niet meer te krijgen.

Welke speakers kan ik het beste kiezen voor a) goed geluid, b) makkelijke aansluiting, c) goede prijs?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Speakers T4 vervangen: welke?

Bericht door slopelrijder »

Layca had ook laatst die vraag.... de pioneer ts G1033I is een 3weg speaker, die was bij correct rotterdam €35,--

wil je echt goed geluid.....
dan zul je aparte tweeters,midden, bas en subwoofer luidsprekers moeten inbouwen...
peter multivan heeft daar op zijn eldiape site een goed voorbeeld van....

het is "ietsje"meer werk....maar WEL veel beter geluid.....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Speakers T4 vervangen: welke?

Bericht door odorf »

Vaak passen de stekkertjes van de speakers niet 1:1 op de aansluitingen. Maar daar bestaan verloop aansluitstukjes voor. Die zijn niet specifiek VW. Ook Opel heeft dezelfde aansluiting. Is hier op het forum nog wel iets over te vinden. Ik heb daar zelf ook een keer iets over geschreven.

Zulk soort:
https://www.conrad.nl/medias/global/ce/ ... S_1000.jpg

Odorf
Plaats reactie