Ik heb een probleem met mij electrische raam aan de bijrijderskant. Deze werkte plots niet meer en gaf enkel een buzz.. Geluid. Ik heb al een ander raam motorretje geprobeerd maar helaas met hetzelfde resultaat. Als ik de spanning meeet bij de scakelaar dan meet ik maar ongeveer 3 volt. Ik heb dus het vermoeden dat de raammotor dus niet genoeg stroom krijgt. Waar zou ik de oplossing moeten zoeken?
Raam aan bestuurderskant werkt prima.
Iemand een idee of tips?
Oke maar die heb ik al vervangen voor een andere. Helaas zelfde resulaat enkel een buzzend geluid.
Maar als ik het goed begrijp zit er dus iets in de bestuurdersdeur wat kapot kan zijn en er voor zorgt dat het raam aan de bijrijderskant niet meer werkt.
Het kan ook aan de bedrading bij deur scharnier zijn die in het rubber zit, de bedrading hoeft niet eens door midden te zijn, als hij een stukje kaal is kan deze al sluiting maken
Let vooral op dat een kabelbreuk in de deur kan allerlei rare verschijnselen geven..
Leo
Probleem van de 4e generatie alom bekend maar of de vijf daar ook (structureel)last van heeft? Het ontwerp is om die reden aangepast. Door het scharniermoment (knikken) om te zetten in een tordering (draaiing) is de puntbelasting van de kabelmantel verdwenen. Ik moet de eerste T5 nog tegenkomen met breuken in de kabels op dat punt.
Het is momenteel opgelost en het raam werkt weer naar behoren. Het was een slechte massa verbinding. Nieuwe massa draad getrokken en hij werkt weer prima.