Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slecht werkende bearlock

vragen over de T5
Plaats reactie
nomade
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2013, 10:10

slecht werkende bearlock

Bericht door nomade »

ik heb 2 jaar geleden bearlock laten plaatsen, duur geintje maar must voor verzekering. ben uiteindelijk 3 x terug geweest, eerst verkeerde montage? danzouden kabels vanhet kogelgewricht uitgerekt zijn? daarom naar vw verwezen. Als ik daar kom vervangen ze de kabels? duur geintje en lost het wat op?
Om het sleuteltje er uit te halen kan dit alleen maar in de vrij en is hij dus niet geborgd. In de achteruit zou je normaal moeten borgen, werkt dus weer niet. in 2 jaren heeft het slot 3x een paar weken gewerkt......
Wie weet wat ik zou kunnen doen?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: slecht werkende bearlock

Bericht door bvddobb »

Direct naar Bearlock gaan en daar klagen en vragen om een remedie. Ze hebben toch een naam te verliezen, en dit kan natuurlijk niet. Zo ingewikkeld kan het niet zijn, er rijden duizenden auto's rond met die voorziening.

Je zou normaal niet allen in de achteruit, maar ook in de één moeten kunnen borgen. Misschien werkt dat wel? Is in ieder geval iets...
nomade
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2013, 10:10

Re: slecht werkende bearlock

Bericht door nomade »

bearlock zegt dat hun slot goed werkt, dit hebben ze gecontrolleerd, zijn wijzen naar de wellicht? uitgerekte? versnellingskabels die ik bij VW zou moeten laten vervangen, wat kost zo'n geintje ? en is het dan verholpen?
maar een niet werkend slot zou ook schade kunnen veroorzaken aan kabels/versnelling?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: slecht werkende bearlock

Bericht door heemskerk »

Uitgerekte schakelkabels? Voor het eerst dat ik het verneem. Ik kan mij voorstellen dat dat alleen met zeer grof geweld is gebeurt en dan uitsluitend in de slotstand bijvoorbeeld tijdens een poging tot diefstal. Overigens kan het slot dan wel goed werken maar de montage is ook een factor van invloed.

Zou mij inderdaad niet zomaar met het welbekende kluitje naar de dealer laten verwijzen.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: slecht werkende bearlock

Bericht door Jeroen T5 204 »

Aan de schakelkabel zit een busje gemonteerd, zit deze wel goed vast en op de juiste plek?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie