![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
Kort overzicht :
Na 3 maanden op vakantie in Spanje, gat in de klepstoters, auto op transport naar NL
Binnen garantie "gerepareerd", nieuwe klepstoters en nieuwe nokkenas. Na 6 weken (!! incl transport) opgehaald.
2 maanden later (net op de 6 maanden) problemen: Waterslag met starten !!
![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
Onder garantie auto uit elkaar, kop nagekeken bleek gescheurd"
- kop vervangen (garantie)
- verstuivers vervangen (garantie)
- Turbo vervangen (op mijn kosten)
Duurde 6 weken (!!!!!!!!!)
Alles in de hoop dat het goed zou zijn
Na 2 weken, slecht starten blauwe rook (geen tijd om er echt naar te kijken en druk om te maken)
Tijd doorgereden, starten steeds slechter, en schokken bij optrekken. Computer aangehangen, vertuivers afwijkende waardes !
Wéér terug !!
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
Verstuivers vervangen (garantie)
bleek spruitstuk kapot (APK afkeur)
Uiteindelijk deel van vervanging spruitstuk betaald, auto opgehaald .. rij naar Rotterdam
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Auto naar lokale garage, olie komt van de turbo EN tussen de kop vandaan !!
Vermoed dus dat er een ruilkop op gegaan is die niet nagekeken / gevlakt is !!
Wéééééér gebeld met de garage,
Gezegd dat ik hem OF ga brengen bij een BOVAG garage "diesel specialist" (jacobs gouw of terlouw) met het risico dat er flinke kosten aankomen (kop eraf / turbo los etc) OF dat hij hem terugkoopt.
Uiteindelijk lijkt hem het terugkopen beste optie, alleen over de prijs zijn we aan het onderhandelen (nog een verschil van 750,00)
Gaat nu om een T5 zwart 2.5TDI 2007 174pk(AXE) met 284.000 km op de teller (lang DC lederen bekleding)
Twijfel om als deze weg is een T5 4motion zwart 2.5TDI 2009 174pk (DPC) met 200.000 op de teller te kopen (lang en lederen bekleding, maar net wat luxer)
Zal als het meezit een meerprijs zijn van ca 3000,00 euro, maar is van collega waarvan ik weet dat alles dealer onderhouden is en vooral probleemloos is !