gisteren dus voorgloeilampje knippert, daarna catalisatorlampje. is diesel dus betreft wat anders? Wegenwacht: het is de EGR klep, die vast blijft zitten of met roet en vuil vast zit. Kreeg het advies, even kwartier rond 3000 toeren rijden en kan dan voorbij zijn. Gedaan en het lijkt opgelost.
Of is EGR klep een serieus probleem?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR klep
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: EGR klep
Het probleem zal dus wel je DPF of katalysator geweest zijn . Die geraken wel eens "vol" of verstopt (meestal door steeds met lage toeren , of traag te rijden , of door veel korte afstanden te rijden) .
Door dan eens een tijd met hoge toeren te rijden , kun je de "verstopping" weer (tijdelijk) oplossen , je geeft dan de roet kans om door de uitlaat geblazen te worden.
Door dan eens een tijd met hoge toeren te rijden , kun je de "verstopping" weer (tijdelijk) oplossen , je geeft dan de roet kans om door de uitlaat geblazen te worden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- zonweringen
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2013, 10:28
Re: EGR klep
Zelfde mee gemaakt, alleen schoonrijden werkte uiteindelijk niet, storing kwam terug. EGR klep is vervangen onder garantie (was anders 800,--). Olie verbruik gelijk minder geworden en bus rijdt stukje soepeler, Multivan 180 PK uit 2012 toen 42.000km op de teller. Volgens monteur van VAG service bekend probleem bij de 140 en 180pk uitvoeringen.
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: EGR klep
Jij hebt een 2.0TDI CR motor , bij die motoren gaat inderdaad de EGR wel eens stuk . (Vaak gaan ze dan intern lekken) . Vervangen is de enige uitkomst , de rest zijn lapmiddelenzonweringen schreef:Zelfde mee gemaakt, alleen schoonrijden werkte uiteindelijk niet, storing kwam terug. EGR klep is vervangen onder garantie (was anders 800,--). Olie verbruik gelijk minder geworden en bus rijdt stukje soepeler, Multivan 180 PK uit 2012 toen 42.000km op de teller. Volgens monteur van VAG service bekend probleem bij de 140 en 180pk uitvoeringen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: EGR klep
Werkplaats gebeld . Kan een additief kopen
30 euro. Dan zou het schoongebrand worden.als dit niet lukt was er nog een duur der additief dat 75 euro kost . Dat zou naast egr klep ook roetfilter reiningen.
Is dit geldklopperij of helpt dit echt?
30 euro. Dan zou het schoongebrand worden.als dit niet lukt was er nog een duur der additief dat 75 euro kost . Dat zou naast egr klep ook roetfilter reiningen.
Is dit geldklopperij of helpt dit echt?