Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage 4motion differentieel

vragen over de T5
Plaats reactie
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Lekkage 4motion differentieel

Bericht door BBkinkie »

Beste forummers, ik heb sinds een week of drie ook een T5 4motion met sper. Nu zag ik laatst dat ik een kleine lekkage op het achterdif had.

Na onderzoek bleek het van bovenop het differentieel te komen. Na de bevestigingspunten van het diff los gemaakt te hebben en de stabilisatorstang verwijderd te hebben kon ik zien dat er bovenop een rubber hoesje zit waar de gaffel in steekt die het 4motion sper bedient. Dit hoesje verduurt dus in de loop der tijd en gaat dan lekken door droogtescheurtjes.

Dit is wel iets om in de gaten te houden want een sper zonder olie wil niemand!! :zwaai
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: Lekkage 4motion differentieel

Bericht door veerman »

Ik heb dit idd een tijd geleden ook gehad en naar de dealer geweest voor een rubbertje. Die heeft toen lachend verteld dat dit een nieuw dif ging kosten. Ben zelf op zoek gegaan en gevonden in Duitsland bij n porsche dealer. Ik dacht dat het ging om €7,50 ex verzendkosten. Dus laat je niet afschepen.
Mvg Frank
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: Lekkage 4motion differentieel

Bericht door BBkinkie »

Ik heb via Pon het hele setje rubbertje met ringetjes en asje gekocht voor 32 euro. Uiteindelijk alleen het rubbertje vervangen.

Maar indd. de bedrijven zijn erg makkelijk met zeggen dat je diff om zeep is.
Plaats reactie