Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Witte/grijze stinkende rook uitlaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Caravellavw
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016, 08:02

Witte/grijze stinkende rook uitlaat

Bericht door Caravellavw »

Hallo heb deze t5gp 2011 dsg 180pk een kleine maandje. Sinds het begin rookt de auto al een beetje. De rook stinkt en is wit grijs van kleur. Roetfilter is er al uitgehaald maar blijft nog steeds roken. Auto verbruikt wel olie (180pk...) maar is dit de reden voor de rook uit de uitlaat? Rookt vooral bij optrekken vanuit stilstand bij stabiel rijden is er geen rook. Ik bedank jullie alvast voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: Witte/grijze stinkende rook uitlaat

Bericht door t-vierder »

Ik weet niet hoeveel kilometers je T5 achter de kiezen heeft, maar dit lijkt mij een klassiek gevalletje versleten olieschraapveren en cilinderbus.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Witte/grijze stinkende rook uitlaat

Bericht door heemskerk »

Tja... Zoetige lucht: koelvloeisof. Dampige rookvorming. Scherpe verbrande olielucht.. Je raad het al. Overigens, wanneer je het roetfilter verwijderd (hebt) wordt het alleen maar meer (erger) met die rookvorming hoor.

Gooi er eens een treatment tegenaan met motorreiniger (olietoevoeging) liefst herhalen. Daarna verse olie. Baat het niet.. Heb er al eens eerder een meegemaakt welke bovengemiddeld gebruikte en na behandeling was het over. In dat geval schraapveren vastgekoekt en door reiniging losgekomen. Meestal ben je echter aan de beurt voor revisie.
Plaats reactie