Vandaag de boel eens aangevallen!
Wat een rotklus, alles zwart en vet en glibberig, de laatste 3 dagen ze*k de olie eruit.
We hadden het geluk dat ze de pakking die tussen de oliekoeler en het filtersteun op stock hadden, anders hadden we weer een week moeten wachten.
Maar wat een rotplek om bij te komen zeg!
De twee waterslangetjes daarvan kon ik de klemmen niet loskrijgen omdat ik er niet bij kon met de waterpomptang, en de combinatietang ging niet ver genoeg open. ook lig je dan op de grond boven je macht te werken, dat is ook minder briljant.
de oude pakking/keerring was helemaal plat en verhard, en aan een kant bijna doorgescheurd. toen heb ik de nieuwe ingesmeerd met olie, en op z'n plaats gelegd, en daarna alles weer geprobeerd op de juiste manier te monteren. nogmaals, ik haat die plek!!!
Toch denk ik dat ik alles goed gedaan heb.
na een proefritje bleek dat er nog was zwarte drab onderuit kwam, ik ben er niet zeker van dat dit "verse" olie is of de restanten van de white spirit waarmee ik alles ingespoten had voordat ik de boel schoonmaakte???
Ik heb gezegt tegen mijn kennis de boel even in de gaten te houden. ik hoop dat het goed gaat, maar ik ben d'r een beetje bang voor.
als ie nu nog olie lekt, wat zou dat dan volgens jullie nog kunnen zijn?
Ik heb de platte moer die de koeler op zijn plaats houd zo strak mogelijk aangedraaid. (gezien de plaats, en de ruimte om met m'n engelse sleutel bij te kunnen (met één hand) zal dat wel niet SUPER strak geweest zijn!?!?)