Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekkacht weg en rauw lopen

vragen over de T4
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Jan H »

Diamantplaatje zat er wel tussen ,maar zo als gezegd ,had het idee dat centrale bout niet vast genoeg zat ! Lek test lijkt mij inderdaad een goeie optie ! Nokkenas had overigens geen zichtbare schade!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door jos_br »

Jan H schreef:Diamantplaatje zat er wel tussen ,maar zo als gezegd ,had het idee dat centrale bout niet vast genoeg zat ! Lek test lijkt mij inderdaad een goeie optie ! Nokkenas had overigens geen zichtbare schade!
Nokkenas zie je eigenlijk nooit wat aan nadat de kleppen de zuiger geraakt zouden hebben. Dat vastdraaien is in ieder geval net zo belangrijk als het diamantplaatje. Je hebt door dit soort acties wel weer een hoop schade....... :groteogen

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Jan H »

Na veel onderzoek en sleutel werk zijn we er achter dat de br.st.pomp direct na de start
erg vervroegd .
O.a volgende gecontroleerd.
_statische timing = oke
_naaldhoogte sensor (85 ohm )
_brandstofpomp op testbank geen bijzonderheden ,(getest op een bank met aansluiting voor stekker pomp )
_aan vcds dan krijgen we de vermelding ;.buiten meet bereik .
_ het betreft een omgebouwde Ajt naar Acv d.w.z. hardware en software .

Wie heeft enig idee ?
Gr. Jan h.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Multivan Generation »

Wat is de dynamische waarde van de brandstofpomp(dus zonder software compensatie) en hoeveel heeft de auto nu gereden?
Mogelijk is er een temperatuur sensor defect,
of is de brandstofpomp gewoon aan revisie toe..
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door jos_br »

Probeer eens een andere ecu.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Jan H »

Als je met dynamische waarde , met vcds gemeten tijdens stationair bedoeld , weet ik het niet , want in de grafiek geeft hij aan :buiten meetbereik! Temp.sensor niet geprobeerd, pomp heeft 170dkm en zeker geen overmatige slijtsporen , pomp ligt op dit moment uit elkaar bij dieselservice!I
Is temp.sensor door te meten ?
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Jan H »

Ecu heb ik nie zomaar liggen ! :huilen
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door jos_br »

Temperatuursensor wordt meteen als fout herkent tijdens uitlezen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door jos_br »

Jan H schreef:Ecu heb ik nie zomaar liggen ! :huilen
Welke zit erin?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door Jan H »

Als van de twee sensoren in dat kunstof huis de 4 pins voor de ecu is,dan staat er
behalve het onderdeel nummer niet meer op dan : luxembourg !
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Trekkacht weg en rauw lopen

Bericht door jos_br »

Jan H schreef:Als van de twee sensoren in dat kunstof huis de 4 pins voor de ecu is,dan staat er
behalve het onderdeel nummer niet meer op dan : luxembourg !
Dit zijn beide temp. sensoren die de watertemp. meten. De temp.sensor voor de brandstof zit in de pomp.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie