als steller van de vraag dacht ik dat de discussie gesloten was. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Alle deelnemers bedankt voor hun bijdrage!
De goedkope uitlaat is gekocht en zonder noemenswaardige problemen geplaatst. De T4 doet het er gewoon goed op.
Maar ik wil toch nog wel een reactie geven op erdem, want door die reactie ontstaan reacties die helemaal niet op dit forum thuishoren.
Beste erdem, uit je reactie maak ik op dat je nog nooit een dergelijke uitlaat gekocht hebt, behalve dan misschien een om direct open te zagen. En je zult er waarschijnlijk ook nooit een gaan kopen. Ik was op zoek naar reacties van personen die dit soort uitlaten wel gebruiken en wat de ervaringen er mee zijn. Jouw reactie sluit niet aan bij de vraagstelling en draagt niks aan voor de oplossing. Dus ... gewoon niet mee bemoeien!
Ik ga nogmaals proberen om de discussie te sluiten en zal verder niet meer reageren.posting.php?mode=reply&f=2&t=54204&sid= ... 182e9597e6#
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
utlaat roetfilter
Re: utlaat roetfilter
Niet mee bemoeien, op een forum mag iedereen vrij reageren, bevalt het je niet dan heb je pech. Je hebt het ermee te doen.
Uit je reactie maak ik op dat je geen idee hebt wie ik ben en dat wil ik houden ook zo.
Uit je reactie maak ik op dat je geen idee hebt wie ik ben en dat wil ik houden ook zo.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: utlaat roetfilter
Om eerlijk te zijn monteren wij ook weleens "goedkopere" (Bosal) uitlaten en de ervaring hiermee is toch zeer wisselend. Iemand die echt lang met (met name de T4) de auto wil doen (bijv. Campers) adviseren we een RVS uitlaat aangezien gemiddeld binnen de 5jr de uitlaat complete toch weer verroest is, vooral de bocht na het oxidatiekatje gaat snel roesten. Ook de originele trouwens, dat dan weer wel.........
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: utlaat roetfilter
mijn ervaring is de waar de uitlaat de einddemper ingaat dat die daar het eerst rot is. (de einddemper heeft 2 ophangpunten dus op de straat valt die niet)... oxidatiekat is al een hele tijd een RVS pijp omdat ik bij de vorige transporter eens langs de weg ben komen te staan in het buitenland in het weekeind met die oxidatie kat kapot (verstopt door verpulverd spul erin) ..dus 2 dagen later op de vakantie bestemming!!.. en daarom heb ik in 2006 bij deze T4 "direct" afscheid genomen van dat onderdeel voordat die dat bij deze ook eens zou kunnen gaan doen,, en de turbo komt er nu ook sneller in door minder weerstand in de uitlaat is het schoepen wiel eerder op tempo
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: utlaat roetfilter
ik denk dat het dealer manneke niet veel van de wereld gezien heeft,pryzen zyn van de gekte ,en het matriaal waar eerder welk merk instaat komt van het zelfde fabriek,ik kan het weten want ik ken die bedryven.
zelfs tv s frigos diepvriezen van een bepaalt merk werden in italie aangekocht en hier werd er gewoon een sticker opgezet met merk van hun bedryf,dit bestaat reeds zo lang als ik het weet ben er nu 68 ,en ik durf zeggen dat ik een groot gedeelte gezien heb van de wereld buiten de kerk om.
laat iedereen uitmaken waar hy of zy hun aankopen doen zonder prietpraat
zelfs tv s frigos diepvriezen van een bepaalt merk werden in italie aangekocht en hier werd er gewoon een sticker opgezet met merk van hun bedryf,dit bestaat reeds zo lang als ik het weet ben er nu 68 ,en ik durf zeggen dat ik een groot gedeelte gezien heb van de wereld buiten de kerk om.
laat iedereen uitmaken waar hy of zy hun aankopen doen zonder prietpraat