Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stalen klemmen uitlaat monteren
Stalen klemmen uitlaat monteren
Weet iemand hoe je best de hardstalen klemmen waarmee de uitlaat aan het spruitstuk wordt gekoppeld kunt plaatsen?
Ik ben een nieuwe uitlaat aan het monteren, maar loop vast op deze klemmen. Er is wel bij te komen, maar de klemmen laten zich niet goed plaatsen. Nu weet ik dat er speciaal gereedschap voor is, maar misschien heeft iemand een truc. Speciaal hulpstuk maken?
Alle tips welkom!
Bedankt,
Lars
Ik ben een nieuwe uitlaat aan het monteren, maar loop vast op deze klemmen. Er is wel bij te komen, maar de klemmen laten zich niet goed plaatsen. Nu weet ik dat er speciaal gereedschap voor is, maar misschien heeft iemand een truc. Speciaal hulpstuk maken?
Alle tips welkom!
Bedankt,
Lars
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Bedoel je die "beugels" ?
De ene kun je er makkelijk op krijgen door het eerstel deel van de uitlaat wat "schuin" te plaatsen , eens de eerste klem erop zit , dan de uitlaat "recht" zetten en de andere klem erover trekken door gebruik te maken van bvb een grip-tang (en wat spierballen )
De ene kun je er makkelijk op krijgen door het eerstel deel van de uitlaat wat "schuin" te plaatsen , eens de eerste klem erop zit , dan de uitlaat "recht" zetten en de andere klem erover trekken door gebruik te maken van bvb een grip-tang (en wat spierballen )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
ik heb het één keer gedaan bij een golf II diesel....was al bijna een dag aan het klooien om die tweede beugel erop te krijgen.... Toen naar de dealer gereden om te vragen of ik dat gereedschap even mocht zien zodat ik een idee had wat ik moest maken.
Kon het gewoon lenen van ze, was makkelijker dan zelf maken zeiden ze....
probeer eens bij de meest bevriendde dealer zou ik zeggen...
Simpel omschreven...
Het is een buis met binnen-schroefdraad, met aan het uiteinde een staafje dat door zo'n gat past. Daarin zit een draadeind met aan het einde draaibaar tov het draadeind ook zo'n staafje dat door het andere gat van de beugel past.
Aan de andere kant van het draadeind een handgreep om het draadeind te draaien.
door het verdraaien van het draadeind beweeg je de staafjes die in de gaten van de beugel zitten uit elkaar en buig je de beugel open zodat ie over de uitlaatdelen past.
Kon het gewoon lenen van ze, was makkelijker dan zelf maken zeiden ze....
probeer eens bij de meest bevriendde dealer zou ik zeggen...
Simpel omschreven...
Het is een buis met binnen-schroefdraad, met aan het uiteinde een staafje dat door zo'n gat past. Daarin zit een draadeind met aan het einde draaibaar tov het draadeind ook zo'n staafje dat door het andere gat van de beugel past.
Aan de andere kant van het draadeind een handgreep om het draadeind te draaien.
door het verdraaien van het draadeind beweeg je de staafjes die in de gaten van de beugel zitten uit elkaar en buig je de beugel open zodat ie over de uitlaatdelen past.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Inderdaad de stalen beugels. Het hulpstuk klinkt ideaal; helaas geen goede contacten met de VW-dealer alhier. Mijn wagen is al wat ouder en daar lopen ze niet hard meer voor, helaas.
Met schuin geplaatste buis kom ik een heel eind, maar juist niet genoeg. Ik ga het simpelweg nog harder proberen.
Van een oude betonschaar heb ik de 'bek' even afgehaald, zodat ik een tang overhoudt waarmee ik de klemmen een eind open kan zetten. Het is alleen wat lastig manouvreren met de lange handvatten - een eindje inkorten dan maar.
Bedankt voor de suggesties - andere tips blijven welkom.
Cheers,
Lars
Met schuin geplaatste buis kom ik een heel eind, maar juist niet genoeg. Ik ga het simpelweg nog harder proberen.
Van een oude betonschaar heb ik de 'bek' even afgehaald, zodat ik een tang overhoudt waarmee ik de klemmen een eind open kan zetten. Het is alleen wat lastig manouvreren met de lange handvatten - een eindje inkorten dan maar.
Bedankt voor de suggesties - andere tips blijven welkom.
Cheers,
Lars
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Lars zoals pascal zegt 1kant gaat redelijk makkelijk door de bocht schuin te houden en beugel monteren.Als je de andere beugel in de bankschroef open draait en een stripje er tussendrukt blijft hij open staan.De uitlaat bocht naar de kant trekken waar de beugel komt,beugel erom en vervolgens terug drukken ,het plaatje valt er zo tussen weg.Gaat 10x sneller dan de originele klem.(heb ik ook wel)
Succes,
paulus
Succes,
paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
beugel
mooi om te lezen ik moet binnenkort ook aan de gang met m,n EPS uitlaat
alleen eerst nog verlengen naar een LWB.
mijn idee was met een touw en dan de klem naar boven toe uitrekken.
Ik zeg idee weet nog niet hoe het in de praktijk gaat.
Dat idee met dat plaatje ertussen zie ik ook wel zitten.
Vraag zit er nog een pakking tussen of is het de conische vorm die het allemaal gasdicht afdicht??
ajuus Marco
alleen eerst nog verlengen naar een LWB.
mijn idee was met een touw en dan de klem naar boven toe uitrekken.
Ik zeg idee weet nog niet hoe het in de praktijk gaat.
Dat idee met dat plaatje ertussen zie ik ook wel zitten.
Vraag zit er nog een pakking tussen of is het de conische vorm die het allemaal gasdicht afdicht??
ajuus Marco