Als vervolg op mijn voorgaande posting:
viewtopic.php?t=53924
Inmiddels rij ik al een tijdje met de T4 en er staat nu even een tweede bij de deur.
Om een aantal controles te doen heb ik van de twee T4's, beide CAN-bus, de dashboard klokken omgeruild.
Ik weet nu zeker dat het defect niet ik de klokken zit maar de weg ernaartoe.
De motor loopt goed, toerental signaal van het blok komt dus wel bij de ECU aan maar daarna.....
Zekeringkast al los gehaald maar zie niet 1-2-3 de oplossing.
Ik weet niet naar welke kleurcodes en plaatsen op de zekeringkast ik moet kijken
Ik heb geprobeerd met T4-Wiki de goede informatie, bekabeling, kleurcodes te vinden maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn Duits is mogelijk niet goed genoeg.
Wie kan en wil me op weg helpen ?
Dank en Groet,
Hendrik
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
toerenteller en voorgloeilampje defect
Re: toerenteller en voorgloeilampje defect
Dank voor de link, ik ga lezen.
Groet.
Groet.
Re: toerenteller en voorgloeilampje defect
Ik ben er nog steeds niet uit.
Bedrading toch al een aardig eind nagelopen.....
Het probleem kan natuurlijk ook in de ECU zitten.
Ik heb momenteel twee T4 88pk staan, beide met een ECU.
Kan ik deze uitwisselen tussen de twee auto's?
Wie weet hier het antwoord op?
Bedrading toch al een aardig eind nagelopen.....
Het probleem kan natuurlijk ook in de ECU zitten.
Ik heb momenteel twee T4 88pk staan, beide met een ECU.
Kan ik deze uitwisselen tussen de twee auto's?
Wie weet hier het antwoord op?
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: toerenteller en voorgloeilampje defect
Nee kan niet zonder meer.hjswane schreef:Ik ben er nog steeds niet uit.
Bedrading toch al een aardig eind nagelopen.....
Het probleem kan natuurlijk ook in de ECU zitten.
Ik heb momenteel twee T4 88pk staan, beide met een ECU.
Kan ik deze uitwisselen tussen de twee auto's?
Wie weet hier het antwoord op?
Je zit met de wegrijblokkering.
Re: toerenteller en voorgloeilampje defect
Is dat dan gekoppeld aan de ontvanger bij het contactslot?
is die makkelijk over te zetten?
of moet je de boel daarna weer opnieuw in laten lezen?
Dank en groet.
is die makkelijk over te zetten?
of moet je de boel daarna weer opnieuw in laten lezen?
Dank en groet.
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: toerenteller en voorgloeilampje defect
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_immobilizer.html
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_sleutels.html
Heb je geen Vagcom, dan niet aan beginnen.
Je weet immers nu niet precies wat er gebeurd.
Welke bedrading heb je nagelopen?
Je hebt nu 2 auto's die starten en rijden.
beide 88 pk's.
markeer de sleutelbossen goed, dus auto 1 en auto 2
Ook de auto's zelf even 1 en 2 noemen
daarna de motorcomputer er uit halen en markeren met 1 en de andere met 2.
Je weet nu exact welke set bij welke auto hoort.
Dan eerst de motorcomputernummers vergelijken, zijn die hetzelfde?
Zo ja, dan kun je proberen om ze om te steken, dus motorcomputer 1 in auto 2 en omgekeerd.
Starten ze beide wel maar vallen ze binnen 3 seconden weer meteen uit,
dan kan het dus niet.
Het is met dit soort problemen niet handig als je geen laptop met VCDS hebt,
en ook niet als je ergens op het platteland in Frankrijk woont.
Als je in Nederland bent zou ik je adviseren om contact op te nemen met Oskar 725.
Die heeft al heel veel meer hele vage en vreemde storingen opgelost,
waar andere garagebedrijven het bijltje bij neergegooid hadden.
Zie trouwens ook PB.
Groeten Peter
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_sleutels.html
Heb je geen Vagcom, dan niet aan beginnen.
Je weet immers nu niet precies wat er gebeurd.
Welke bedrading heb je nagelopen?
Je hebt nu 2 auto's die starten en rijden.
beide 88 pk's.
markeer de sleutelbossen goed, dus auto 1 en auto 2
Ook de auto's zelf even 1 en 2 noemen
daarna de motorcomputer er uit halen en markeren met 1 en de andere met 2.
Je weet nu exact welke set bij welke auto hoort.
Dan eerst de motorcomputernummers vergelijken, zijn die hetzelfde?
Zo ja, dan kun je proberen om ze om te steken, dus motorcomputer 1 in auto 2 en omgekeerd.
Starten ze beide wel maar vallen ze binnen 3 seconden weer meteen uit,
dan kan het dus niet.
Het is met dit soort problemen niet handig als je geen laptop met VCDS hebt,
en ook niet als je ergens op het platteland in Frankrijk woont.
Als je in Nederland bent zou ik je adviseren om contact op te nemen met Oskar 725.
Die heeft al heel veel meer hele vage en vreemde storingen opgelost,
waar andere garagebedrijven het bijltje bij neergegooid hadden.
Zie trouwens ook PB.
Groeten Peter