Hoi 'ers en DennisJ,
Kijk hier wordt ik vrolijk van, net een aangeschaft en op het forum.
En nu al aan alle kanten herkenbaar als
Top
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DennisJ t4 dc
Re: DennisJ t4 dc
No road ? Not a problem !
Re: DennisJ t4 dc
Jazeker Fred, ben er nu al trots op een (beginnende) weetjeweller te zijn, en dat mag gezien worden
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen
De handgrepen van volkswagen classic parts.
Gelijk maar even gemonteerd
Lijkt ondanks het kleurverschil een stuk frisser dan de oude verweerde handgrepen.
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen
De handgrepen van volkswagen classic parts.
Gelijk maar even gemonteerd
Lijkt ondanks het kleurverschil een stuk frisser dan de oude verweerde handgrepen.
Re: DennisJ t4 dc
Vorige week weer wat tijd gehad om weer te klussen aan de bus. Heb niet overal foto's van gemaakt maar er is weer het een en ander gebeurd.
De versnellingsbak olie is ververst, de oude olie leek nog niet zo raar maar nu weet ik zeker dat er verse olie in zit
Ben gister eindelijk op bezoek geweest bij het rdw voor de omkeuring vanwege de inbouw van de dubbele cabine.
Alles keurig in orde en nu wachten op mijn nieuwe kentekencard
Ik had in de schuur nog wat restanten zelfklevende isolatie liggen, dus heb hier en daar wat achter de bekleding geplakt.
In de cabine boven de hemelbekleding:
Voor
Na
Ook achter in de laadruimte kon ik nog wat kwijt achter de zijpanelen
Dit scheelt toch weer wat rijgeluid, en hoop dat het helpt tegen het lawaai van rijden in harde regen. De tijd zal het leren
De versnellingsbak olie is ververst, de oude olie leek nog niet zo raar maar nu weet ik zeker dat er verse olie in zit
Ben gister eindelijk op bezoek geweest bij het rdw voor de omkeuring vanwege de inbouw van de dubbele cabine.
Alles keurig in orde en nu wachten op mijn nieuwe kentekencard
Ik had in de schuur nog wat restanten zelfklevende isolatie liggen, dus heb hier en daar wat achter de bekleding geplakt.
In de cabine boven de hemelbekleding:
Voor
Na
Ook achter in de laadruimte kon ik nog wat kwijt achter de zijpanelen
Dit scheelt toch weer wat rijgeluid, en hoop dat het helpt tegen het lawaai van rijden in harde regen. De tijd zal het leren
Re: DennisJ t4 dc
Weer een update aan de bus
Afgelopen vrijdagmiddag een ritje naar Dieverbrug gemaakt.
Daar heeft jos de computer voorzien van nieuwe chips
Een wereld van verschil, wat een genot! Die extra koppel is goed te merken, rijdt een heel stuk beter
Afgelopen vrijdagmiddag een ritje naar Dieverbrug gemaakt.
Daar heeft jos de computer voorzien van nieuwe chips
Een wereld van verschil, wat een genot! Die extra koppel is goed te merken, rijdt een heel stuk beter
Re: DennisJ t4 dc
Weer eens even een update:
Gister en vandaag druk met de bus bezig geweest ivm de aankomende apk.
Eerst maar eens goed nagelopen of ie afmeldwaardig was.
Dit bleek niet helemaal het geval.
Voorste handrem kabel was de mantel van doorgeslagen.
Bovenste fusee kogels vertoonden wat speling (zou adviespunt worden)
Remslang links voor was licht beschadigd door de kunstof binnen wielkuip.
Op een paar punten vertoonden de remleiding heel lichte roestvorming.
2 banden waren nog maar net apk waardig met 1.7mm
En 1 stadslicht pitje deed het niet.
Terwijl we bezig waren met de fusee kogels zagen we dat er druppels vanaf de bodem beschermplaat lekten.
Dit bleek diesel te zijn
Na enig onderzoek bleek het huis van de brandstofpomp te lekken door 3! losgetrilde bouten.
Toevallig lag er bij het garagebedrijf nog een zelfde pomp waar we de ontbrekende bouten uit konden halen.
Helaas bleek dit niet de oplossing. Bouten weer terug in de andere pomp en brandstofpomp gewisseld. Monteur wist nog dat de pomp van een werkende acv met 200k km was gekomen, dat is ruim 160k km minder dan de mijne nu heeft gereden. Dus op hoop van zegen, en pakte gelukkig goed uit. Deze pomp bleek dicht te zijn.
Statisch goed op tijd gezet en vervolgens dynamisch goed afgesteld.
Zagen we tijdenu de wissel dat er 1 van de draden van de stekker van de brandstofpomp aan de autozijde van de stekker bijna helemaal doorgesleten was.
Na goed kijken nog een paar slechte draden gevonden en gerepareerd met een soldeerkrimpsokje.
De rest van de onderdelen, fuseekogels, handrem kabel en lampje vervangen viel gelukkig mee, dankzij goed gereedschap en een kundige monteur. Remleidingen opgeschuurd en in de tectyl gespoten en 2nieuwe winterbanden gemonteerd.
En aangezien ik er toch was, en bepaalde delen toch los waren, gelijk maar een grote beurt gedaan.
Nieuw oliefilter en olie, nieuw luchtfilter, nieuw brandstoffilter, nieuwe remvloeistof en nieuwe ruitenwissers. Heb er nu Bosch aerotwin flatwipers op zitten, en deze doen het een stuk beter dan de oude normale wissers. De oude stuiterden over de voorruit zelfs met spoilertjes, en de nieuwe totaal niet.
Vanmiddag de bus afgemeld voor de apk, en geen steekproef.
Kan ik weer een dik jaar met volle tevredenheid sturen
Gister en vandaag druk met de bus bezig geweest ivm de aankomende apk.
Eerst maar eens goed nagelopen of ie afmeldwaardig was.
Dit bleek niet helemaal het geval.
Voorste handrem kabel was de mantel van doorgeslagen.
Bovenste fusee kogels vertoonden wat speling (zou adviespunt worden)
Remslang links voor was licht beschadigd door de kunstof binnen wielkuip.
Op een paar punten vertoonden de remleiding heel lichte roestvorming.
2 banden waren nog maar net apk waardig met 1.7mm
En 1 stadslicht pitje deed het niet.
Terwijl we bezig waren met de fusee kogels zagen we dat er druppels vanaf de bodem beschermplaat lekten.
Dit bleek diesel te zijn
Na enig onderzoek bleek het huis van de brandstofpomp te lekken door 3! losgetrilde bouten.
Toevallig lag er bij het garagebedrijf nog een zelfde pomp waar we de ontbrekende bouten uit konden halen.
Helaas bleek dit niet de oplossing. Bouten weer terug in de andere pomp en brandstofpomp gewisseld. Monteur wist nog dat de pomp van een werkende acv met 200k km was gekomen, dat is ruim 160k km minder dan de mijne nu heeft gereden. Dus op hoop van zegen, en pakte gelukkig goed uit. Deze pomp bleek dicht te zijn.
Statisch goed op tijd gezet en vervolgens dynamisch goed afgesteld.
Zagen we tijdenu de wissel dat er 1 van de draden van de stekker van de brandstofpomp aan de autozijde van de stekker bijna helemaal doorgesleten was.
Na goed kijken nog een paar slechte draden gevonden en gerepareerd met een soldeerkrimpsokje.
De rest van de onderdelen, fuseekogels, handrem kabel en lampje vervangen viel gelukkig mee, dankzij goed gereedschap en een kundige monteur. Remleidingen opgeschuurd en in de tectyl gespoten en 2nieuwe winterbanden gemonteerd.
En aangezien ik er toch was, en bepaalde delen toch los waren, gelijk maar een grote beurt gedaan.
Nieuw oliefilter en olie, nieuw luchtfilter, nieuw brandstoffilter, nieuwe remvloeistof en nieuwe ruitenwissers. Heb er nu Bosch aerotwin flatwipers op zitten, en deze doen het een stuk beter dan de oude normale wissers. De oude stuiterden over de voorruit zelfs met spoilertjes, en de nieuwe totaal niet.
Vanmiddag de bus afgemeld voor de apk, en geen steekproef.
Kan ik weer een dik jaar met volle tevredenheid sturen
Re: DennisJ t4 dc
Vamdaag andere velgen gekocht, vond de mercedes velgen toch niet helemaal in stijl bij een vw bus.
Het zijn vw golf 6 highline velgen in 17inch geworden.
Op de foto staat de velg voor de bus om te kijken hoe het staat.
Het zijn vw golf 6 highline velgen in 17inch geworden.
Op de foto staat de velg voor de bus om te kijken hoe het staat.
Re: DennisJ t4 dc
En vandaag eindelijk de zomerwielen weer gemonteerd
Ben erg blij met de nieuwe wielen, vind het een stuk beter staan de mercedes wielen waar hij op stond toen ik de bus kocht.
Ben erg blij met de nieuwe wielen, vind het een stuk beter staan de mercedes wielen waar hij op stond toen ik de bus kocht.