Ik loop al een tijdje mee te lezen op het forum, en heb een dikke maand geleden eindelijk een t4 gekocht.
Het is een T4 westfalia, 2.4D uit 1992 geworden. 260.000 Kmters, motor loopt maar niet echt netjes.
starten doet hij ook niet heel goed, sarter is kapot, maar we gaan de motor een grondig onderhoud geven... na verloop van tijd, want er zijn wat meer kosten aan dan ik gehoopt had...
De bus:

hij stonk verschrikkelijk naar rook, vorige eigenaars waren rokers.
gordijnen (laten wassen door schoonmoeder

nadien beetje alles demonteren en schoonmaken.
begonnen aan de achterkant.

gelijk eerste te repareren roestplek gevonden aan het aftapkraantje

een keer goed getrokken en had een heel deel "carrosserie" mee ...

kastjes beginnen demonteren om alles goed te kunnen reinigen.
kastje toegankelijk boven de koelkast is gebasten aan de scharnieren, hoe kan ik dit het beste repareren?
gewoon lijmen?

achterkant leeg,
dan maar aan de slaapbank begonnen, was een beetje vuil...

met de tapijtreiniger over geweest eerste keer, kwam een klein beetje vuil uit.

maar na de eerste keer over te gaan was hij al veel netter, moet er nog eens overgaan, das voor later.

daarna dashbord beginnen demonteren, want er was iemand zo slim om er een beker koffie over te gieten...
zat overal koffie tussen, op, over, alles plakte...

ik heb aan het dashbord ook interresante reparaties gezien, bijvoorbeeld dit plaatje is heel netjes bevestigd geweest...

bij het verwijderen van het onderste deel van het dashbord vond ik isolatie, was erin gepropt,
had een deel van de koffie geabsorbered :-)

en daarbij kwam ook de originele kleur van het tapijt tevoorschijn, was dus toch niet bruin

alles van schakelaars is opengeweest, uitgekuisd en ineen gestoken, alle kapjes en plastiek die demonteerbaar is komt er ook uit en word gereinigd.
van het dashbord is al een groot deel gedaan, enkel hetvolgende nog.
oja, het schuifraam is ook gebarsten.

verdere demontage voor het tapijt eruit tehalen toonde nog meer vuiligheid.

in die laatste stond water of olie, allesinds een vloeistof, niet normaal denk ik?
Stoelen eruit, en het tapijt was vrij

een keer goed trekken en:

er viel nog een papiertje uit tussen het tapijt en het dashbord, volgens mij origineel van de fabriek af? deel van een checklist?

daarna was het tijd om nog een beetje te zoeken naar roest...
heb er een klein beetje gevonden.

denk dat mijn budget snel zal opzijn als al de roest gemaakt moet worden :-)
ergste roest momenteel aan de instaplijsten, die gaat gemaakt worden, derest afschuren, straalpistooltje en goed bewerken met antiroest, hopen dat het nog een paar jaar meekan dan.
de instaplijsten kan ik niet meer vinden als vervangpaneel, iemand van jullie toevallig een idee?
die aan de voordeur vind ik nergens :-(
interieur vind ik voor mezelf wat saai, denk om over de kastjes een soort folie te plakken, maar das ook voor later.
dat was het momenteel, ik blijf bezig met alles schoonmaken, repareren, en jullie op de hoogte houden.
maar vind het fijn om mij te verdiepen in deze busjes

indien jullie tips hebben ivm mijn vragen hoor ik het graag.
thanks for reading!
Maarten