Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afbeelding kachelpaneel en info gezocht

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

afbeelding kachelpaneel en info gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb een caravelle met "dubbel"kachelpaneel (drie grote knoppen met daarboven nog twee draaiknoppen voor de verwarming achterin,

Heeft iemand voor mij een afbeelding van een gewoon paneel (alleen de drie grote draaiknppen met recirk knop eronder) liefst met afmetingen erbij.

Dan de grote vraag:

Kun je het kachelpaneel verplaatsen (zit nu links met rechts ernaast de asbak, dat wil ik wisselen en dan zo veel mogelijk aan de bovenkant eraf zodat ik samen met het radiovak pakweg 12 cm ruimte kan creëren voor een 17"lcd.

(Reden: PC onder de stoel, touchscreen LCD in dash en dat systeem gebruiken als cd/dvd/mp3/radio/navi/noem maar op (zelfs onboard VAG-com diagnosesysteem behoort tot de mogelijkheden))
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Hallo Roger,

Bij een caravelle daar zit de bediening van de verwarming achter toch in de Linker B stijl?
Althans dat is zo bij die van ons, Mei '99, misschien dat jij een overgangs model hebt?
Aan de voor zijde hebben we 3 draaiknoppen links koud/warm midden de ventilatorstanden 1 tm 4 en rechts de uitstroomvoorkeurdraaiknop.
Daaronder nog 3 kleine rechthoekige drukschakelaars links de achterbediening activatie, midden de airco en rechts de recirculatieknop.

Hoop dat je er wat aan hebt :knipoog
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb een 96-er geen bediening achter.

Voorin een paneel dat ongeveer dubbel-din hoogte heeft, onderin de recirculatie knop (geen airco, wel plannen om tzt clima in te bouwen)
dan de drie grote draaiknoppen voor de voor-kachel en daarboven twee draaiknopjes voor koude ventilatieachterin (hemelventilatieroosters) en warme ventilatie achter (bodem)

Die achter-bediening (de twee kleinere knopjes) kom ik wel ergens kwijt... wil graag kleiner paneel voor de voor-kachel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Heb je hier wat aan?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

dankje, maar ik ben nog even (oa financieel) niet toe aan clima inbouw, dus moet voorlopig mijn mechanische verwarming even anders kwijt..

Hoe zit de verwarmingsbediening van een T4 zonder achter-verwarming er uit en zou ik die op de plek van jouw klima-regeling kwijt kunnen..

ik heb de kachelbediening nu links zitten (waar jouw navi en kachelklokje zit) en de asbak en het kachel-klokje zit mij mij onder de radio. (dat wil ik wisselen en zo weinig mogelijk hoogte voor de kachelbediening gaan gebruiken zodat ik dubbel-din hoogte overhoudt, daar moet dan het display komen .
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

De kachel bediening van een standaard T4 zit op dezelfde plaats als de clima bedieningsunit en is net zo groot.

Afbeelding

Als je volgens mij zo'n ander type dashboard raam plaatst, (waar alle knoppen ingedrukt worden) dan ben je al een heel eind. Dan is je dashbaord ook meteen zoals die op de foto is te zien.
Ik denk dat je dan meteen de maximale ruimte hebt om je ding te doen.

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

zou je zondag voor zo'n raampje kunnen kijken voor me?

Ik heb overigens het type dashboard van voor het in jouw foto zichtbare ... dus niet de driehoekige alarmlichtschakelaar...

(enig idee of ik heel erg zou schrikken van de prijs?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik zal eens neuzen daar, ben benieuwd wat ik tegen kom


René
Plaats reactie