Goedenavond,
Daar ben ik weer met een vraagje.. .
Is het mogelijk deze lekkage af te dichten met pasta?
Om zo te kunnen achterhalen of dan de diesel lucht in de cabine is verdwenen, of haal ik me daarmee nog meer ellende op de hals..?
Misschien niet eens mogelijk ivm te hoge druk?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lekkage tussen uitlaatspruitstuk en turbo
Re: Lekkage tussen uitlaatspruitstuk en turbo
Sjaak: Lees je even in betreffende dit onderwerp. Pasta's moeten daar niet tussen, is geen oplossing. Wanneer er (zoals in je vorige topic hieromtrent al genoemd) sprake is van een verstopt DPF los je het niet op met pasta of zoals het hoort een nieuwe pakking. Je moet dus de OORZAAK achterhalen en wegnemen.
Wil je het probleem echt oplossen dan moet je: spruitstuk demonteren, controleren of ie vlak is anders vlakken of vervangen. Zoals Jos aangaf in je vorige topic over hetzelfde onderwerp is de kans groot dat er een ( of meerdere) tapeinden afgebroken zijn. Dan kijken naar je DPF: schoonmaken of vervangen (of verwijderen maar dan kom je mogelijk met een probleem in de nabije toekomst omdat de overheid het verwijderen strafbaar wil gaan stellen).
Maak het volgende voor jezelf even duidelijk: Met diesellucht wordt in de regel onverbrande dieselolie bedoeld (alsof je met je neus in de tank hangt) of bedoel je uitlaatgassen van verbrande diesel. Dat gebeurt namelijk wanneer je een lekkage hebt bij het uitlaatspruitstuk.
Lees anders mijn reactie op jouw privébericht aan mij nog eens door. Ik deed daar het voorstel om even te bellen met JB (Dieverbrug). Heeft veel ervaring met het genoemde probleem en de oplossing daartoe.
Heb je pech dan moet je het volgende vervangen: Kop, spruitstuk, pakkingen, DPF, vloeistoffen, etc. Gelukfactor overclockt: Alleen de pakking.
Alleen achter te komen door de boel te demonteren, niet door met Duo-Penotti te gaan smeren..
Doe er je voordeel mee..(® by Multivan Generation)
Wil je het probleem echt oplossen dan moet je: spruitstuk demonteren, controleren of ie vlak is anders vlakken of vervangen. Zoals Jos aangaf in je vorige topic over hetzelfde onderwerp is de kans groot dat er een ( of meerdere) tapeinden afgebroken zijn. Dan kijken naar je DPF: schoonmaken of vervangen (of verwijderen maar dan kom je mogelijk met een probleem in de nabije toekomst omdat de overheid het verwijderen strafbaar wil gaan stellen).
Maak het volgende voor jezelf even duidelijk: Met diesellucht wordt in de regel onverbrande dieselolie bedoeld (alsof je met je neus in de tank hangt) of bedoel je uitlaatgassen van verbrande diesel. Dat gebeurt namelijk wanneer je een lekkage hebt bij het uitlaatspruitstuk.
Lees anders mijn reactie op jouw privébericht aan mij nog eens door. Ik deed daar het voorstel om even te bellen met JB (Dieverbrug). Heeft veel ervaring met het genoemde probleem en de oplossing daartoe.
Heb je pech dan moet je het volgende vervangen: Kop, spruitstuk, pakkingen, DPF, vloeistoffen, etc. Gelukfactor overclockt: Alleen de pakking.
Alleen achter te komen door de boel te demonteren, niet door met Duo-Penotti te gaan smeren..
Doe er je voordeel mee..(® by Multivan Generation)
Laatst gewijzigd door heemskerk op 24 jul 2017, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lekkage tussen uitlaatspruitstuk en turbo
Ok, ga ik doen.. houd jullie op de hoogte!!
Thanks Heemskerk..
Thanks Heemskerk..