Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tjechie en slowakij

vragen over de T4
Plaats reactie
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

Tjechie en slowakij

Bericht door davinci »

Is er een reislustige mede weetjeweller die wel eens door tjechie en slowakije is gereden?
Wij zijn van plan daar volgende week eens doorheen te reizen richting Hongarije. Nu vraag ik me af of je daar nou verplicht bent een vignet te kopen als je de tolwegen niet aandoet.
Ben al een aantal maal in Hongarije geweest en heb daar nooit een vignet gekocht behalve voor de tolweg rond het Balatonmeer. Nooit problemen gehad.
Ik hoor graag ervaringen.

Groeten Dave
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door davinci »

heb ik allang gedaan natuurlijk. Maar omdat volgens de ANWB in hongarije ook een vignet nodig is, wat ik al 5 keer niet gedaan heb, vroeg ik me af of ze in tjechie en slowakije ook niet zo streng zijn :knipoog
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door Snautzer »

Op lang niet iedere snelweg in Tjechie wordt tol geheven en hoef je deze ook niet altijd te nemen. (zelfde als bv Frankrijk.) Ik kom al jaren met de kerst in CZ en nog nooit een kroon betaald. Daar in tegen als je via Praag gaat is de snelste route via de tol. je rijd dan vanzelf een poort tegemoet waar je je vignet moet laten zien of ter plekke 1 moet kopen. Overigens de kosten zijn nu ook weer niet zo gruwelijk hoog dat je daarvoor moet gaan schrikken.
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door Beckontheroad »

bobv schreef: 28 jul 2017, 22:26 Volgens mij is de ANWB daar heel duidelijk over. In beide landen op autowegen en snelwegen moet je tol betalen.
Dit geldt overigens ook voor Hongarije. Dat jij daar geen vignet hebt gekocht zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de info van de ANWB. :muur
Zou niet zo op de ANWB durven vertrouwen. Zo is de vermelding van aanbrengen van het CH vignet links onder op de voorruit onjuist.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door Beckontheroad »

"Vignette korrekt am Fahrzeug anbringen
Achten Sie in Ihrem eigenen Interesse darauf, die Vignette am Fahrzeug wie folgt direkt anzukleben:

bei Motorfahrzeugen auf der Innenseite der Frontscheibe. Sie muss von aussen gut sichtbar sein;
bei Fahrzeugen ohne Frontscheibe, Anhängern und Motorrädern an einem nicht auswechselbaren, leicht zugänglichen Teil"

Bron

https://www.ezv.admin.ch/ezv/de/home/in ... ionen.html

Staat dus nergens links oid..
Als het vignette maar van buiten zichtbaar is.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door Beckontheroad »

Wat denk je van de CH autoriteit? :politie

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Tjechie en slowakij

Bericht door Beckontheroad »

bobv schreef: 29 jul 2017, 13:28 Dan plak je hem toch lekker rechts op de ruit. :zwaai
Dat hoeft dus al niet meer :yes

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie