Jan 259 schreef:Altijd bij bestellen met een nieuwe bus, heel belangrijk maar.: Een nadeel, als het buiten beneden de 7 graden komt dan blijft hij door lopen al rij je ook na Rusland, er had natuurlijk ook een temperatuur sensor ergens bij de motor moeten zitten ( misschien eindelijk nu wel?) en met het bereiken van 90 graden dan afslaan. Je kunt er natuurlijk wel handmatig een aan/ uit schakelaar op zetten maar dat kan niet want hij moet een uitloop (naverbranding) hebben. Daarom loopt hij nog even een poosje door als je de motor afzet.
Dit onderwerp is al vaker hier a.d. order geweest, misschien wil er nog eens iemand uitleg over geven die voor dat probleem i.m. een technische alternatieve oplossing heeft bedacht.
Want de winter zit er weer aan te komen dat hij weer continue gaat branden de hele winter door.
Je snap Pon/ de dealers ook niet, ze kennen dat probleem, maar waar blijft nu de oplossing! of heb ik die gemist.
Heeft Pon geen informatie site, waar je bv. kunt lezen ( betreft de auto waar je in rijd )onderwerpen net als deze, en andere problemen o.a. Glaslook panelen bv. met de mededeling, ja wij kennen u probleem, excuses voor het ongemak, we zijn bezig en hopen u op korte termijn te kunnen enz. enz.
Het is maar goed dat dit forum bestaat, dan blijft je t.m. nog een beetje op de hoogte.
Alvast bedankt, Jan
Hoi jan
Wat jij beschrijft , dat de koelwatervoorverwarming continu door blijft lopen al rij je naar rusland is bij mij helemaal niet zo als de motor op temperatuur is slaat hij gewoon af, en als motertemperatuur zakt bijvoorbeeld als ik lamzamer rij of in file sta gaat hij weer bij.
Ik rij iedere winter met caravan door duitsland dikwijls vriest het dan maar omdat de moter dan zwaarder belast wordt slaat de verwarmer bijna nooit bij.
Mijn T5 is van september 2003 , en de verwarmer werkt als de temperatuur onder de tien graden komt dus geen zeven!
Misschien er er bij jou iets mis met temp sensor?