Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
hoi allemaal
Ik heb mijn oog laten vallen op een T5 California 180 pk met handbak uit 2013.
Op het forum lees ik toch wel verontrustende berichten over deze motor t.a.v. oliegebruik en motorschade tot gevolg.
Zijn er bepaalde bouwjaren die je moet mijden, of dit type motor?
Eigenlijk nu heel tevreden met mijn T4 California 151 pk uit 2003, alleen mag ik bepaalde milieu zones niet meer in en dat wordt in de toekomst alleen maar erger. Vandaar misschien een T5.
Graag jullie reacties.....
Groetjes,
Arjan
Ik heb mijn oog laten vallen op een T5 California 180 pk met handbak uit 2013.
Op het forum lees ik toch wel verontrustende berichten over deze motor t.a.v. oliegebruik en motorschade tot gevolg.
Zijn er bepaalde bouwjaren die je moet mijden, of dit type motor?
Eigenlijk nu heel tevreden met mijn T4 California 151 pk uit 2003, alleen mag ik bepaalde milieu zones niet meer in en dat wordt in de toekomst alleen maar erger. Vandaar misschien een T5.
Graag jullie reacties.....
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Dacht zelf van 2009 tot en met 2012 daarna zijn er andere zuigerveren en schraapveren gebruikt....
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Probeer achter het versie nummer van de EGR koeler te komen, dat zegt iets meer.
Zie topic olieverbruik 180 pk.
Ikzelf zou voor een 140 pk met eventueel chiptuning kiezen.
Groeten Peter
Zie topic olieverbruik 180 pk.
Ikzelf zou voor een 140 pk met eventueel chiptuning kiezen.
Groeten Peter
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Combikoeler is het probleem.erik 924 schreef: 14 jul 2017, 11:49 Dacht zelf van 2009 tot en met 2012 daarna zijn er andere zuigerveren en schraapveren gebruikt....
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Hoi allemaal,
Is chiptuning voor een 140 pk versie met behoud van mobiliteitsgarantie mogelijk? Wat is het vermogen na chiptuning (pk, nm)?
Wie weet waar je dit kan laten doen en wat zijn de kosten?
Toch blijft een 180 pk versie aantrekkelijk als ik maar weet vanaf welk bouwjaar en motornummer de problemen zijn verholpen? als er iemand is die het weet hoor ik het graag.....
@Peter, bedankt voor het advies!
Arjan
Is chiptuning voor een 140 pk versie met behoud van mobiliteitsgarantie mogelijk? Wat is het vermogen na chiptuning (pk, nm)?
Wie weet waar je dit kan laten doen en wat zijn de kosten?
Toch blijft een 180 pk versie aantrekkelijk als ik maar weet vanaf welk bouwjaar en motornummer de problemen zijn verholpen? als er iemand is die het weet hoor ik het graag.....

@Peter, bedankt voor het advies!
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Chiptuning levert je ongeveer 40 pk op en een koppel van 340Nm wat richting de 430 Nm gaat.
Kosten indicatie is rond de 300 euro.
Neem anders eens contact op met BB autotechniek ;-)
Kosten indicatie is rond de 300 euro.
Neem anders eens contact op met BB autotechniek ;-)
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
Ook de software mbt de EGR-unit is aangepast volgens de dealer.Ralph Bakker schreef: 14 jul 2017, 16:42Combikoeler is het probleem.erik 924 schreef: 14 jul 2017, 11:49 Dacht zelf van 2009 tot en met 2012 daarna zijn er andere zuigerveren en schraapveren gebruikt....
Chiptuning van een bi/turbo levert je het volgende op: 180pk>220pk & 400Nm>485Nm
Re: zijn er problemen met een 2.0 tdi 180 pk uit 2013?
De EGR-unit softwarematig uitzetten kan ook. De VW dealer kan dit voor je uitvoeren om verdere kosten te voorkomen.
Groet Eurocook

Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.