Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
The next level
Re: The next level
Handig, bedankt voor het delen.
Walter
Walter
Re: The next level
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: The next level
Top Peter,
Weer eens wat anders dan de Reimo catalogus.

Weer eens wat anders dan de Reimo catalogus.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 30 sep 2017, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
carkit optimalisatie
Een tijdje geleden alweer,
had ik een hint gegeven over carkit optimalisatie.
De microfoon zit origineel niet geheel op de lekkerste optimale plaats.
Dus ik heb de positie van de microfoon aangepast.
Carkit zat achter het linker roostertje, meer als 60 cm van het hoofd en dan ook nog in de buurt van de voorruit.

De W8-verlichting even uit de hemel halen.

Microfoontje verwijderen.

Microfoon in nieuwe houder (voor DVE oftewel, digital voice enhancement) die we in de hemel gaan bevestigen.

Hopla, veel dichter bij het hoofd en in rechte korte lijn.

Diana had de bus voor de deur geparkeerd met een leuke kilometerstand..vrij maagdelijk busje nog

Binnenkort weer wat meer.. zijn al wat onderdelen binnen gekomen ---> automatische hoogte regulering voor koplampen.
Maar eerst moet alles binnen zijn, en er zijn ook nog wat andere prioriteiten..
PDC sensoren om pinnen bijvoorbeeld.
had ik een hint gegeven over carkit optimalisatie.
De microfoon zit origineel niet geheel op de lekkerste optimale plaats.
Dus ik heb de positie van de microfoon aangepast.
Carkit zat achter het linker roostertje, meer als 60 cm van het hoofd en dan ook nog in de buurt van de voorruit.

De W8-verlichting even uit de hemel halen.

Microfoontje verwijderen.

Microfoon in nieuwe houder (voor DVE oftewel, digital voice enhancement) die we in de hemel gaan bevestigen.

Hopla, veel dichter bij het hoofd en in rechte korte lijn.

Diana had de bus voor de deur geparkeerd met een leuke kilometerstand..vrij maagdelijk busje nog


Binnenkort weer wat meer.. zijn al wat onderdelen binnen gekomen ---> automatische hoogte regulering voor koplampen.
Maar eerst moet alles binnen zijn, en er zijn ook nog wat andere prioriteiten..
PDC sensoren om pinnen bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Zo zit het microfoontje nog dichter bij de voorruit, toch?
En "samen" bellen wordt lastiger.
Wel mooi met originele onderdelen opgelost :)
En "samen" bellen wordt lastiger.
Wel mooi met originele onderdelen opgelost :)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Hoi Oviivo,Oviivo schreef: 10 sep 2017, 10:04 Zo zit het microfoontje nog dichter bij de voorruit, toch?
En "samen" bellen wordt lastiger.
Wel mooi met originele onderdelen opgelost :)
ik heb het daarnet nog voor je nagemeten.
Afstand tot voorruit was 22 cm en nu 30 cm, dus bijna 30% verder.
Maar wat het grote verschil is, is dat de afstand mond tot microfoon met 40 cm is afgenomen.
"Samen" bellen doen we niet, wel van auto naar auto, is ook een beetje samen met elkaar bellen.


En dank je voor het compliment

Groeten Peter
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
@ Walter,Walda schreef: 19 jun 2017, 19:54 Peter,
Die foto van de Reimo rail laat het kunststof einddeel zien en niet het aluminium. Ik heb zojuist even met google op Reimo multirail afbeeldingen gezocht en volgen mij zijn de profielen identiek dan wel bijna identiek. De standaard luifel beugels van fiamma worden ook aangeboden voor gebruik op beide rails merken. Ik ben in het verleden ook op het verkeerde been gezet door de fotootjes met de eindkapjes, deze geven geen beeld van het aluminiumprofiel. Maar goed het maakt niet uit als het product maar voldoet.
Groeten,
Walter
ik heb de Reimo-rails goed bekeken op de caravan salon.
Het eindstuk is echt veel steviger/harder als dat van een Brandruprail,
en ook is de vorm net even anders, maar niet noemenswaardig, in het bovenste lipje zit er bij de Reimo-rail net wat meer ruimte.
Ik heb overigens hele fraaie adapters voor een luifel gezien, die op een Reimo-rail pasten, echte beauty's

Re: The next level
Peter,
Refereer je nu alleen naar het eind stukje? Is er volgens jou verschil tussen de aluminium profielen (Reimo vs Brandrup) of niet?
Groeten,
Walter
Refereer je nu alleen naar het eind stukje? Is er volgens jou verschil tussen de aluminium profielen (Reimo vs Brandrup) of niet?
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Ja rail is dus ook net anders.
Re: The next level
Peter,
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Hoe bevalt dat? Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Bedankt alvast,
Walter
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Hoe bevalt dat? Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Bedankt alvast,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Walda schreef: 11 sep 2017, 20:15 Peter,
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Yes..
Hoe bevalt dat? Dat bevalt goed, je moet er alleen voor zorgen dat er niets uitsteekt anders zou dat de zijkant van de auto kunnen beschadigen maar dat lijkt me logisch..
Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Uhm, als we camperen en het regent, dan hebben we de luifel uit, zodat we buiten droog kunnen zitten en het gedeelte voor de bus qua gras ook droog blijft. Dan geeft dat niet zo'n zooi in de bus. Onze luifel is 2 meter 70 lang, en als het regent doen we meestal niet de gehele schuifdeur open.
Dus hoe het zich bij regen houdt, dus of de inventory nat wordt ja of nee, dat weet ik eigenlijk niet. Wel steken de randen iets over..
Bedankt alvast,
Groetjes Peter
Re: The next level
Dank je, ik ga er even over nadenken.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
schuifruit schuifraam lekkage oplossen
Heb al weer aardig wat gedaan, maar ik ga twijfelen of ik nog wel (wat) ga delen.
Als ik besluit om niet op alles antwoord te geven, dan wordt dat, door een aantal mensen gezien, als arrogant of forum onwaardig.
Het mooie van een forum en een meeting is in mijn ogen, dat er unieke dingen te zien zijn.
Dat houd het leuk en afwisselend. Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent.
Soms ben ik 's avonds bijna 2,5 uur bezig met het beantwoorden van PB's, mailtjes etc.. veel mensen vergeten dat of hebben dat helemaal niet in de gaten.
Ik ga daar mee stoppen, ik heb namelijk ook nog een leven en hierdoor kom ik steeds minder aan mijn eigen projecten toe..
En ik heb er nog een aantal op de agenda staan
Roestige beugel in motorruimte en in het algemeen zijn er veel zaken in de motorruimte die aan roest onderhevig zijn, echt mindere kwaliteit gebruikt VW

Tsja, nieuwe beugel gekocht en 2 keer in de primer, 4 keer in de reflex-zilveren lak en daarna nog drie lagen blanke lak er overheen.
Is weer netjes nu..

Dit gaat veranderd worden:

Dit gaat er in gemaakt worden:

Schuifruit lekkage.
Pin van ruitgeleider is in nieuwstaat dus dat kan de oorzaak niet zijn van lekkage

Ruitje verwijderd en rubber verwijderd,.... ieks zeiknat er onder..

trekdraadje door rubber getrokken

Naadje aan de bovenzijde tegen elkaar aangezet met secondenlijm

kit rups in gleufje:

rubber voorzichtig in de kit drukken.

Ruitje er weer in en nu maar afwachten of het voldoende is.

Binnenkort weer verder met wat anders.
Als ik besluit om niet op alles antwoord te geven, dan wordt dat, door een aantal mensen gezien, als arrogant of forum onwaardig.
Het mooie van een forum en een meeting is in mijn ogen, dat er unieke dingen te zien zijn.
Dat houd het leuk en afwisselend. Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent.
Soms ben ik 's avonds bijna 2,5 uur bezig met het beantwoorden van PB's, mailtjes etc.. veel mensen vergeten dat of hebben dat helemaal niet in de gaten.

Ik ga daar mee stoppen, ik heb namelijk ook nog een leven en hierdoor kom ik steeds minder aan mijn eigen projecten toe..
En ik heb er nog een aantal op de agenda staan

Roestige beugel in motorruimte en in het algemeen zijn er veel zaken in de motorruimte die aan roest onderhevig zijn, echt mindere kwaliteit gebruikt VW


Tsja, nieuwe beugel gekocht en 2 keer in de primer, 4 keer in de reflex-zilveren lak en daarna nog drie lagen blanke lak er overheen.
Is weer netjes nu..

Dit gaat veranderd worden:

Dit gaat er in gemaakt worden:

Schuifruit lekkage.
Pin van ruitgeleider is in nieuwstaat dus dat kan de oorzaak niet zijn van lekkage

Ruitje verwijderd en rubber verwijderd,.... ieks zeiknat er onder..

trekdraadje door rubber getrokken

Naadje aan de bovenzijde tegen elkaar aangezet met secondenlijm

kit rups in gleufje:

rubber voorzichtig in de kit drukken.

Ruitje er weer in en nu maar afwachten of het voldoende is.

Binnenkort weer verder met wat anders.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
PDC sensoren en kabelboom van oude grote naar nieuwe kleine type omgebouwd,
en dat had nog even wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkt het
Voordien:

Test-opstelling:

Werkt het?

Binnenkort voor-sensoren en andere koplampen met automatische hoogte regulering
en dat had nog even wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkt het

Voordien:

Test-opstelling:

Werkt het?

Binnenkort voor-sensoren en andere koplampen met automatische hoogte regulering
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Mocht dit niet afdoende zijn dan zit het rubber nu permanent vastgekit? Niet los te bestellen hè..