Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Reservewiel aanschaffen
Reservewiel aanschaffen
Beste forum leden,
Ik ben Bart Wellerd, 32 jaar en woonachtend in het mooie Brabant. Sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een VW T5GP California 2.0 biTDI uit 2010.
Nu wil ik graag een echte reservewiel (gewoon staal) aanschaffen, want straks met een kapotte band staan onderweg naar een vakantieadresje zie ik niet zitten.
Nu heb ik al lopen zoeken op het forum en kom daar tegen dat ik rekening moeten houden met het type velg ivm de remklauw? Dat klopt toch? Weet iemand het nummer van VAG?
Groeten Bart
Ik ben Bart Wellerd, 32 jaar en woonachtend in het mooie Brabant. Sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een VW T5GP California 2.0 biTDI uit 2010.
Nu wil ik graag een echte reservewiel (gewoon staal) aanschaffen, want straks met een kapotte band staan onderweg naar een vakantieadresje zie ik niet zitten.
Nu heb ik al lopen zoeken op het forum en kom daar tegen dat ik rekening moeten houden met het type velg ivm de remklauw? Dat klopt toch? Weet iemand het nummer van VAG?
Groeten Bart
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Reservewiel aanschaffen
Welkom op weetjewel.
Wat is er nu onder je bus voorbereid om een reservewiel onder te kunnen brengen?
Zit de beugel waarop je je reservewiel legt er bijvoorbeeld al onder?
Als je een 180 pk hebt dan zul je naar verwachting minimaal 17 inch velgen nodig hebben.
Kijk daarvoor bijvoorbeeld eens bij ABC bussen in Schiedam.
Groeten Peter
PS mocht je nog extra onderdelen nodig hebben dan kun je daar ook voor terecht bij hun.
Wat is er nu onder je bus voorbereid om een reservewiel onder te kunnen brengen?
Zit de beugel waarop je je reservewiel legt er bijvoorbeeld al onder?
Als je een 180 pk hebt dan zul je naar verwachting minimaal 17 inch velgen nodig hebben.
Kijk daarvoor bijvoorbeeld eens bij ABC bussen in Schiedam.
Groeten Peter
PS mocht je nog extra onderdelen nodig hebben dan kun je daar ook voor terecht bij hun.
-
Deze heeft de beugel MET de speciale bouten (los samen ca €17,-)
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/8474223/
Suc6
JB
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/8474223/
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Wanneer je bij een willekeurige VW-dealer binnenloopt kan deze, aan de hand van het kenteken meteen zien of er een 16'' onder past of dat je toch minimaal een 17'' exemplaar nodig hebt. Wanneer je nu al voorzien bent van 16'' rolrubbers hebt is dat bezoekje uiteraard een overbodige expeditie..

-
Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Heb ik ook. Kan je er wel makkelijk bij zo..Beckontheroad schreef: 16 nov 2017, 19:14Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
JB

-
Toch keek ik raar van op...op m'n rug een grote "kuil". Vorige eigenaar wist het ook niet, later vond ik de compressor en was me ook duidelijk waar die witte fles voor diende..heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:54Beckontheroad schreef: 16 nov 2017, 19:14Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00
Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)
JB
Heb ik ook. Kan je er wel makkelijk bij zo..![]()
Voel me toch prettiger nu ik moeite moet doen erbij te komen

JB
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik bracht het niet voor niets ter sprake...
Zou lullig zijn als je een wiel op de kop hebt getikt en daarna heb je de rest nog nodig om hem er onder te kunnen hangen..

Zou lullig zijn als je een wiel op de kop hebt getikt en daarna heb je de rest nog nodig om hem er onder te kunnen hangen..
Multivan Generation schreef: 16 nov 2017, 23:04 Ik bracht het niet voor niets ter sprake...![]()

- Pascal-141
Als de beugel er al onderhangt , heeft er misschien een reservewiel ondergehangen en is het misschien gepikt ? Is blijkbaar een echte plaag tegenwoordig ... Ze stelen 4 reservewielen van recente auto's en ze hebben een nieuw setje banden onder hun eigen auto ... 

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ik heb set liggen 4x 16 inch velgen met michelin winterbanden...geschikt als reserve wiel//\
Op te halen in Hoorn NH
Gratis..
Op te halen in Hoorn NH
Gratis..
Tel 06-23013871
BGG 0637323128
BGG 0637323128
Ik heb de auto 2e hands gekocht, waarschijnlijk de vorige eigenaar het reservewiel voor de verkoop eraf gehaald. Aan de binnenkant heb ik inderdaad een plak/pomp setje zitten, maar heb dus ook gewoon de beugel. Waarschijnlijk achteraf gemonteerd (of standaard of een California?)Pascal-141 schreef: 17 nov 2017, 07:39 Als de beugel er al onderhangt , heeft er misschien een reservewiel ondergehangen en is het misschien gepikt ? Is blijkbaar een echte plaag tegenwoordig ... Ze stelen 4 reservewielen van recente auto's en ze hebben een nieuw setje banden onder hun eigen auto ...![]()
Ik ga naar de dealer en besteld er daar een. Bedankt voor jullie reacties!