Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
VandenBroek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:11

T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door VandenBroek »

Beste forumleden,

Kun je een T4 Westfalia buiten stallen? Uiteraard begrijp ik dat geldt: droger=beter. Maar is het buiten neerzetten echt slecht?
Degene die ik op het oog heb is van 1998 en zou dus al betere bescherming tegen roest moeten hebben?
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door Beckontheroad »

Als t binnen kan?
Niet alleen vocht en vuil, maar vandalisme, diefstal?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door Hanz »

Mijn T4 California van 1997 staat al ruim drie jaar altijd buiten omdat ik geen ruimte binnen heb. Er is wel wat werk geweest aan de bekende roestplekjes zoals de wielkastranden maar het is beslist niet zo dat hij staat weg te roesten. Wat volgens mij wel belangrijk is dat je hem schoon houdt en zorgt dat hij goed in de was zit. En eventuele beginnende roestplekjes direct aanpakken en niet door laten etteren. Ik was hem ook altijd met de hand zodat ik beschadigingen en roestblaasjes meteen opmerk.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1166
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door brugseb »

Onze bus staat helaas al 4 jaar in weer en wind... regelmatig nakijken en in de was zetten is zeker aan te raden, elk blaasje snel behandelen, etc...
Vanaf de herfst staat er in de bus ook altijd een grote vochtvreter om het interieur wat te behoeden van te snelle aftakeling, daar komt wekelijks toch een flinke scheut water uit :ie
Heb me ook een meerlaagse, ademende hoes gekocht; die gaat er op als vrouwlief de bus meerdere dagen niet voorziet te gebruiken, en ze slecht weer of vorstdagen voorspellen. Meningen hierover zijn dubbel, maar de wind kan vrij onder de bus en ook wel onder de hoes zodat de boel voldoende verlucht wordt. En het is ook niet dat ie er maanden na elkaar onder blijft slapen...
Kortom: busje kan er wel tegen, maar toch lekker verwennen :kus :driveT4 :kus
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door autocaravana »

De mijne (1999) heeft de laatste 15 jaar altijd buiten gestaan. Daar heeft hij niet zichtbaar van te lijden gehad. Een hoes heb ik nooit gebruikt.
Nu is hij wel veel gebruikt, zelden langer dan een week stilgestaan. Dat maakt natuurlijk wel verschil met langdurig wegzetten.
Het hefdak is wel wat dof geworden, hetgeen meer een kwestie van zon dan van nattigheid is, denk ik. De lak is nog goed, maar de motorkap is overgespoten.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: T4 Westfalia 1998 -wijsneus- buiten stallen

Bericht door Hella »

Bij ons staat de California (1991) mooi overdekt/droog op de oprit onder de carport naast de VW Golf 1 GLi cabrio uit 1984.
Bij de vorige eigenaren heeft de camper ook altijd binnen gestaan; dat zie je ook na 27 jaar nog aan de mooie roestvrije conditie af.
De Golf staat altijd onder een hoes om het vuil van het linnen dak weg te houden.
Wij prijzen ons gelukkig dat we naast het huis een oprit hebben van 15 lang en 6 meter breed, zodat we een carport van 5.50 x 6 meter konden laten plaatsen.
Plaats reactie