Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

vragen over de T4
Plaats reactie
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Spliffy »

Goedemiddag te samen,

Na vermoedens van slecht remmen een remmentest gedaan, en vooral achter liet het flink te wensen over. Na inspectie van de monteur blijkt mijn vacuumslang lek te zijn dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Maar dat valt nog niet mee.
Zowel de lokale VW dealer als Etka geven als nummer 701611931AG, en de mededeling dat deze niet meer geproduceerd wordt.
De garage, dealer, automaterialenzaak, duitse ebay en Mr google geven geen oplossing, ander nummer of iets van een aanwijzing hoe verder te zoeken (behalve sloop wellicht)

Wie kan me hiermee verder helpen?

Is er onder een ander nummer nog een replica te vinden mss? Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen?

Alle tips zijn welkom, zonder goede remmen laat ik de bus zolang maar staan.... :T5muur
Vriendelijke groet,

Siebe
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Pascal-141 »

heb ik waarschijnlijk wel liggen . Zal vanavond eens kijken in de berg slangen of ik de goeie er tussenuit kan halen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Spliffy »

Okay, dank je Pascal, dat is goed nieuws. Ik wacht het af

Ben ondertussen ook alweer wat verder in mijn speurtocht. Ook via volksrepair blijkt de slang niet leverbaar helaas.... Camperexperience wilde het nog even uitzoeken, daarbij wacht ik nog op antwoord.

Maar ik heb de slang er wel af nu, en zie het lek ook. Niet echt te missen ook :groteogen Het zit in het afgebroken tuutje, op de verdikking in het gele hardplastikken deel van de slang. Zie fotos:
20180403_165759 (Small).jpg
20180403_165757 (Small).jpg
Dit is jammer genoeg ergens gebeurd tijdens andere werkzaamheden. Toch niet goed genoeg opgelet helaas. Uit het potje leergeld dan maar weer...

Nu komt vraag 2 (zolang ik geen nieuwe slang/onderdeel heb gevonden)
Zou er een manier zijn waarop dit gaatje nog verantwoord te dichten is zonder dat de (rem)veiligheid in gevaar komt?

Groet Siebe
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Beckontheroad »

https://www.jimellisvwparts.com/product ... 931AB.html

Dit lijkt erop..wel leergeldpotje omkeren...

Anders deze maar is part nu!mer 7Dxx ipv 70xx

https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-VAG-VW ... Sw8W5aWHuD

Is ook korter leren.. :yes
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb net even gekeken , en heb er geen van een 2.4d , wel een stapel andere , hoofdzakelijk van tdi's .

Om er nu verder mee te rijden , tot je een nieuwe hebt : draai in het gaatje gewoon een parkerschroefje in zodat het afdicht . Zo kun je tijdelijk veilig verder rijden.

Enne , ik denk dat ze een nieuwe vacuumslang te koop hebben bij Werk34.de
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt er eventueel een satéh prikker een stukje in stoppen en voor de zekerheid met wat siliconenkit extra afdichten.
Dan is de kans wat minder dat er nog meer afbreekt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Spliffy »

Dank je, maar volgens mij zijn deze niet de juiste. Nummers en (voor zover te zien) beelden komen niet overeen...
Pascal-141 schreef: 03 apr 2018, 18:35 Ik heb net even gekeken , en heb er geen van een 2.4d , wel een stapel andere , hoofdzakelijk van tdi's .
Om er nu verder mee te rijden , tot je een nieuwe hebt : draai in het gaatje gewoon een parkerschroefje in zodat het afdicht . Zo kun je tijdelijk veilig verder rijden. Enne , ik denk dat ze een nieuwe vacuumslang te koop hebben bij Werk34.de
Helaas dat je ze niet hebt liggen. Werk34 heeft ze op de site idd te koop, maar zijn op dit moment in bestelling. Zal ze morgen eens bellen. Goede site om te kennen btw, dank je.


Ga zo eens aan de slag met het provisorisch dichten van het gaatje. Idd iets met een klein parkertje (wel klein genoeg dat het reststukkje niet open barst...) en kit dacht ik zo. Het is gelukkig niet dat ie helemaal niet meer remt momenteel, dus als tijdelijke oplossing is zoiets wel te proberen...
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Vacuumslang AAB '92 onvindbaar

Bericht door Spliffy »

Spliffy schreef: 03 apr 2018, 19:16
Dank je, maar volgens mij zijn deze niet de juiste. Nummers en (voor zover te zien) beelden komen niet overeen..
Heb het nog even nagezocht want ze lijken bij nader inzien toch behoorlijk, maar de 1ste is voor een bus van 2000 tot 2004 met motorcode AMV en de 2de voor eentje vanaf 1995 met ABL motor... Weet niet wat de verschillen precies zijn maar zolang niemand me zegt dat het wel past neem ik de gok maar niet...

Verder heb ik m nu dichtzitten met een ingekorte spijker en wat polymax ertussen. Net even een testritje en het remde weer een heel stuk beter. Morgen even controleren op lekkage en een remmentest laten doen en verder op zoek naar een permanente oplossing.

Bedankt voor het meedenken allen!
Plaats reactie