Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omvormer westfalia 1991

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christophe1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018, 07:58

Omvormer westfalia 1991

Bericht door Christophe1976 »

Hallo allemaal ,
Me even voorstellen ik ben nieuw op dit forum,
Ik ben Christophe 42j uit Bocholt-Belgie en ik heb mij een california t4 hoogdak uit 1991 gekocht.
Nu is er een probleem als ik deze aan de netstroom hang (220V) .
Ik zie het symbool van de stekker niet staan op display, maar ik heb wel stroom op stopcontacten.
tijdens het rijden laadt de batterij wel.
Na het lezen op dit forum denk ik aan de omvormer of kunnen er nog anderen oorzaken zijn, er staat momenteel een calcium batterij in kan het hier ook aan liggen.
Zijn er alternatieven voor een ander type lader te kopen.
De schakeling tussen dynamo en 220v zit deze ingebouwd in de omvormer , kan het hier ook aan liggen.

Mvg

Christophe
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omvormer westfalia 1991

Bericht door odorf »

Grote kans dat de lader/omvormer de geest heeft gegeven. Neem eens contact op met HenkK van dit forum. Hij is electronica-expert en reviseert/repareert deze omvormers aan een schappelijke prijs. Voor minder geld dan een nieuwe.

Normaal is de huiscoudaccu van het GEL type. Als er een startbatterij in zit is dit wat tricky, want bij het laden komt knalgas vrij en deze wordt vanuit de accukast niet afgevoerd.

Succes!

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Omvormer westfalia 1991

Bericht door Punker73 »

Christophe1976 schreef: 02 jun 2018, 14:51 Hallo allemaal ,
Me even voorstellen ik ben nieuw op dit forum,
Ik ben Christophe 42j uit Bocholt-Belgie en ik heb mij een california t4 hoogdak uit 1991 gekocht.
Nu is er een probleem als ik deze aan de netstroom hang (220V) .
Ik zie het symbool van de stekker niet staan op display, maar ik heb wel stroom op stopcontacten.
tijdens het rijden laadt de batterij wel.
Na het lezen op dit forum denk ik aan de omvormer of kunnen er nog anderen oorzaken zijn, er staat momenteel een calcium batterij in kan het hier ook aan liggen.
Zijn er alternatieven voor een ander type lader te kopen.
De schakeling tussen dynamo en 220v zit deze ingebouwd in de omvormer , kan het hier ook aan liggen.

Mvg

Christophe
Precies hetzeflde wat ik een maand terug had ..... even contact opnemen met HenkH hij kan de omvormer reviseren of indien nodig ongeveer helemaal vervangen met gebruik van de huidige kast zodatg hij plug en play blijft (dat was bij mij nodig). Afgelopen weekend alles terug geschroefd en werkt weer perfect (thanx HenkH :toppie ).
Als je toch bezig bent stuur gelijk ook het koelkast deel mee dan kan hij dit ook nakijken en indien nodig reviseren (kom je tegen bij het uitbouwen van de omvormer). Ik heb alles opgestuur en een week later alles weer netjes gerepareerd terug in huis.

Tip: Bel HenkH dan regaeerd hij sneller :knipoog

De contact gegevens:
T. 06.26888522
E. henk at hrwerkplaats.nl
Bluesky
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 15:44

Re: Omvormer westfalia 1991

Bericht door Bluesky »

Na een blikseminslag had ik geen 220 meer in mijn T4. Kan dat door een piekspanning gebeurt zijn. En is dit te voorkomen. De omvormer zit onder de koelkast. Dan moet deze er ook uit. Is dat te doen.?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Omvormer westfalia 1991

Bericht door Multivan Generation »

Begin eens met de aardlek automaat..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie