Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van 65 kw naar 75 kw??!!!!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zuid748
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48

van 65 kw naar 75 kw??!!!!

Bericht door zuid748 »

ben beetje opzoek naar jonger bussie!!! maar ondek dat er super veel 2.5 tdi te koop zijn!!!! maar dan wil ik wel graag minimaal 75 kw.

is dan eventueel zonder al te veel gek gedoe een 65kw makkelijk om te bouwen? ik hoop op reacties (intercooler inbouwe bedoel ik dan)

groeten zuid748
T4 2.5 TDI 1997 verkocht
T4 2.5 TDI 2002 verkocht
T5 2.5 TDI 2005 total los
T5 2.5 TDI 2006 verkocht
T5 2.5 TDI 2004 verkocht
T5 2.0 TDI 2010 verkocht
T4 2.5 TDI 2002 rood
T5 2.5 TDI 2007 grijsblauw
T5 2.0 TDI 2011 zilver
T5 2.5 TDI 2004 wit
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

Zuid ,naar ik meen is een 75 kw > 102 pk en heeft al een inter-cooler dan kan je hem nog chippen naar 130 pk . Een 65 kw heeft er geen een , als je die chipt krijg je +/- 115 pk .Het chippen geeft +/- 25 % extra vermogen . Maar je heb ook nog een 111 kw . Dit alles voor een T-4
dus 65kw> 88pk>115pk >geen inter-cooler
75kw>102pk>130pk> wel inter-cooler
111kw>151pk>180pk> wel inter-cooler
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hee Zuid,
kom eens langs, dan vertel ik je de mogelijkheden :knipoog

Je weet me als het goed is op het dorp te wonen :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
zuid748
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48

Bericht door zuid748 »

Multivan Generation schreef:Hee Zuid,
kom eens langs, dan vertel ik je de mogelijkheden :knipoog

Je weet me als het goed is op het dorp te wonen :lach
idd dat weet ik ja!! maar da komt er gewoon niet van net als voor die bedrading in m'n deur!! wie weet komt een x goed....

o ja die van jou is ook 65kww 88pk en dat bevalt best toch?

maar is het niet te doen om een intercooler op 65 kw te bouwen?

groetn zuid
T4 2.5 TDI 1997 verkocht
T4 2.5 TDI 2002 verkocht
T5 2.5 TDI 2005 total los
T5 2.5 TDI 2006 verkocht
T5 2.5 TDI 2004 verkocht
T5 2.0 TDI 2010 verkocht
T4 2.5 TDI 2002 rood
T5 2.5 TDI 2007 grijsblauw
T5 2.0 TDI 2011 zilver
T5 2.5 TDI 2004 wit
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Als ik jouw was zou ik meteen voor een 102pk gaan, rijdt veel soepeler, en is een wereld van verschil.
Maar das natuurlijk persoonlijk.

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Zuid,
Het valt prima te doen om een interkoeler van een 102 pk op een 88 pk te maken.
Maar dat maakt het natuurlijk nog geen 102 pk he..
Daarvoor zitten er veel meer verschillen tussen beide motoren..

Maar een standaard 102 pk legt het af tegen een gechipte en van interkoeler voorziene 88 pk..
Maar een 102 pk rijdt veel rustiger, en het vermogen komt als een soort van hamer er in..

Wil je eens een keer rijden met mijn bus, dan kom je maar een keer buurten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
t4freak
Berichten: 587
Lid geworden op: 20 aug 2007, 19:04
Locatie: veenoord Drenthe

verschil 88 en 102 pk

Bericht door t4freak »

he multivan
ik heb een 88 pk
loopt super en is super snel onder in toeren trekt super al vanaf 1600 toeren
een kameraad van mij heeft een 102 pk
die pakt hem veel later op pas bij 2500 denk ik
maar trekt boven 3000 snel als die van mij
ik ga nu een intercooler er op bouwen en afwachten met een chip
wat voor verschillen zit er in de motor van een 88 en 102 pk
ik dacht alleen de intercooler en de injectoren
gr albert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Onderin is een 88 pk sneller omdat de bak wat korter is.
Een 102 pk (behalve die 102 pk's die een VTG-lader hebben) komen ook iets later met het koppel..

Boven de 3000 rpm gaat een 88 pk sneller terugregeln op de brandstofpomp, waardoor hij al veel eerder 'geknepen' wordt,in vergelijking tot een 102 pk.

De koppeling van een 88 pk kan problemen geven en ook de verstuiver waar de naaldhoogteslag mee gemeten wordt, is wel een zwak punt.

Ik heb toen de mijne laten chippen volgens de ideëen die ik had.
De tuner heeft het in overleg uitgevoerd, en was zelf ook zeer verbaasd, dat het zo harmonieus rijdt :knipoog

Nu rijdt world wide trade hier van het forum ook met die set-up van de chip,
en die is ook zeer tevreden...

:jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

Zuid dit klopt helemaal .Ik heb ook een 88pk(115pk) met inter-cooler maar menig 102 pk moet het afleggen als ik zin heb maar dan rijdt de bus 1:11
Plaats reactie