Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spiraalveren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik-368
Berichten: 417
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Spiraalveren

Bericht door Erik-368 »

Hoi wjw,

Net de bus gekeurd en nu is er een spiraalveer afgebroken. Passen de spiraalveren van een t5 onder een t4?
M.vr.groet Erik


ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Spiraalveren

Bericht door henkru »

Erik-368 schreef: 08 jun 2018, 11:18 Hoi wjw,

Net de bus gekeurd en nu is er een spiraalveer afgebroken. Passen de spiraalveren van een t5 onder een t4?
Nee, maar je moet ze alle twee vervangen ik heb laatst het zelfde gehad en tip neem de versterkte versie.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Spiraalveren

Bericht door Pascal-141 »

Erik-368 schreef: 08 jun 2018, 11:18 Hoi wjw,

Net de bus gekeurd en nu is er een spiraalveer afgebroken. Passen de spiraalveren van een t5 onder een t4?
Ja , veren van een T5 passen ook , maar dan gaat je T4 wel een heel stuk hoger staan (met de kont in de lucht) . Niet aan te raden dus.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Erik-368
Berichten: 417
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Re: Spiraalveren

Bericht door Erik-368 »

hoi wjw,

Bedankt voor de reactie ik ga op zoek naar veren voor een t4
M.vr.groet Erik


ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Spiraalveren

Bericht door frank884 »

henkru schreef: 08 jun 2018, 11:34
Erik-368 schreef: 08 jun 2018, 11:18 Hoi wjw,

Net de bus gekeurd en nu is er een spiraalveer afgebroken. Passen de spiraalveren van een t5 onder een t4?
Nee, maar je moet ze alle twee vervangen ik heb laatst het zelfde gehad en tip neem de versterkte versie.
die comfort veren heten niet voor niets "comfort" veren.en als je veel leeg rijdt zoals wij 14 jaar deden dan kan je dat in 14 jaar 3 veren kosten... als je bedoeld met versterkte versie dat ze uit "een" dikte zijn "alle" wikkelingen zou ik die niet aanraden.... en waarom 2 vervangen ook nergens voor nodig.... er staan er zat gebruikte te koop marktplaats/e bay voor een paar tientjes.... en vervangen stelt helemaal niks voor bij een T4 kun je tussen de soep en de aardappelen bij wijze van spreken. gewoon 2 kopen ivm verzendkosten en eentje in de garage op vooraad https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 4&_udhi=50
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Spiraalveren

Bericht door henkru »

frank884 schreef: 09 jun 2018, 19:37
henkru schreef: 08 jun 2018, 11:34
Erik-368 schreef: 08 jun 2018, 11:18 Hoi wjw,

Net de bus gekeurd en nu is er een spiraalveer afgebroken. Passen de spiraalveren van een t5 onder een t4?
Nee, maar je moet ze alle twee vervangen ik heb laatst het zelfde gehad en tip neem de versterkte versie.
die comfort veren heten niet voor niets "comfort" veren.en als je veel leeg rijdt zoals wij 14 jaar deden dan kan je dat in 14 jaar 3 veren kosten... als je bedoeld met versterkte versie dat ze uit "een" dikte zijn "alle" wikkelingen zou ik die niet aanraden.... en waarom 2 vervangen ook nergens voor nodig.... er staan er zat gebruikte te koop marktplaats/e bay voor een paar tientjes.... en vervangen stelt helemaal niks voor bij een T4 kun je tussen de soep en de aardappelen bij wijze van spreken. gewoon 2 kopen ivm verzendkosten en eentje in de garage op vooraad https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 4&_udhi=50
Dit ben ik niet met je eens want de veren met dunne winding onder en boven breken vaak af, en altijd per twee vervangen i.v.m. ouderdom je krijg toch een verschil in vering.
Dus mijn advies dikke uiteinden en per twee vervangen heb ervaring en hij rijd weer als van ouds. :toppie
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Plaats reactie