Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
speling in wielen en/of stuur
speling in wielen en/of stuur
Goedemiddag,
ik heb een vraag. Sinds kort heeft onze T5 (met 3ton + op teller) speling op de wielen en/stuur, met name bij lagere snelheden. Stuur begint dan licht te trillen. Dacht eerst dat de bouten van een van de wielen niet goed waren aangedraaid - is gelukkig niet zo. De wielen zijn pas een half jaar geleden nieuw uitgelijnd en gemonteerd. Remschijven zijn toen ook vervangen. Daarna houdt mijn kennis op. We kunnen niet ontdekken of het met andere wielbevestiging of stuurkolom te maken heeft. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bij voorbaat dank en groet Ruud
ik heb een vraag. Sinds kort heeft onze T5 (met 3ton + op teller) speling op de wielen en/stuur, met name bij lagere snelheden. Stuur begint dan licht te trillen. Dacht eerst dat de bouten van een van de wielen niet goed waren aangedraaid - is gelukkig niet zo. De wielen zijn pas een half jaar geleden nieuw uitgelijnd en gemonteerd. Remschijven zijn toen ook vervangen. Daarna houdt mijn kennis op. We kunnen niet ontdekken of het met andere wielbevestiging of stuurkolom te maken heeft. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bij voorbaat dank en groet Ruud
Re: speling in wielen en/of stuur
Het kan van iets heel simpels zijn als speling (versleten) op de stuurkogels tot aan veel serieuzer, stuurhuis defect. Met alles er tussen in. Als je er verder weinig verstand van hebt kun je eens naar een (universele) garage gaan en vragen of ze het kunnen controleren. Stuurkogels vervangen is een simpel werkje wat elke garage voor je uit kan voeren. Als het wat anders is moeten ze in ieder geval kunnen vinden wat het probleem is. Maakt hij ook vreemde geluiden zoals klapperen?
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Hoi Martin, dank voor je reactie. Nee: geen geluid. Het stuur trilt alleen - zoals het zou trillen als de wielen slecht gebalanceerd zijn. Maar dat is niet zo (nieuw).
Dat wielen nieuw zijn zegt niks.
Mischien is je lood wel los gelaten of heb je een krome velg.
Mischien is je lood wel los gelaten of heb je een krome velg.
Dank voor de tip, Arie. Lood zit er nog op.
-
Optie om wielen voor-achter te verwisselen en te zien wat effect is?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Multivan Generation
- Contacteer:
Laat je stuurkogels eens controleren en desnoods vervangen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bedankt voor jullie bijdrage: bus gaat over een paar dagen naar de garage.
- Ralph Bakker
Als er recent een uitlijning heeft plaatsgevonden dan zou de beste man wel de kogels checken (met een lepel oid )voor deze start. Anders heeft het geen nut.
Zoals anderen al zeggen, nieuwe banden wil niets zeggen. Ook gerenommeerde merken hebben wel eens last van hoogteslag.
Zoals anderen al zeggen, nieuwe banden wil niets zeggen. Ook gerenommeerde merken hebben wel eens last van hoogteslag.
Is het ook niet mogelijk dat de draag armen verslagen zijn ,had ik ook wordt hij een beetje zoekerig
Groeten mart
Groeten mart