Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zeildoek California Camper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter2
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 sep 2007, 14:59
Locatie: Z.O. Drenthe

Zeildoek California Camper

Bericht door Pieter2 »

Bij de eerste keer uitproberen van onze California Camper maakten wij de grootste beginnersfout die je maar kan maken, we knepen namelijk het tentdoek tussen het dakslot :bonk :bonk :bonk .
Mijn vrouw had het er mooi glad tussen gelegd terwijl ik de buitenkant contoleerde en ik sloeg er vakkundig 2 gaten ter grootte van een pinkdikte in :muur
Mijn vraag is of iemand nog een stukje (bruine) zeildoek heeft liggen zodat ik er 2 rondjes op kan plakken.
Of is er een betere manier om dit te repareren?

Sorry, in de verkeerde rubriek geplaatst, :ie mischien kan Henk 1 het even verplaatsen?! met dank.......
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Tenddoek

Bericht door Coen220 »

Er zijn plakkers te koop in kleur.
Ik denk dat je bij een zijlmaker moet zijn, eentje die o.a .zijlen maakt voor zijlboten.
Sucses
Coen
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Kampeer en caravanhandels hebben vaak herstelstickers in de goeie kleur, even opstrijken en klaar ben je.
Strijken met 2 man doen zowel van binnen als van buiten plakker erop.
Is het gelijk voor de toekomst ook wat steviger

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Beetlelaaf
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jan 2007, 08:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Beetlelaaf »

Ik wil graag het volgende vragen over het doek van de tent

Ik ben in het bezit van een Reimo klapdak.
Bij de klapdaken van Reimo is het lastig dat als je het dak dichtmaak de stof buiten het dak uitsteekt en je dus nog een keer langs de auto moet lopen om het doek naar binnen te vouwen.

Ik heb begrepen dat originele daken een elastiek hebben die de tent naar binnen trekt?

Kan ik evt. een elastiek aan het tentdoek vastmaken zodat het naar binnen getrokken wordt?

En kan dat dan met die strijkstickers?

Iemand een idee?

Groet Rob
Gebruikersavatar
Pieter2
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 sep 2007, 14:59
Locatie: Z.O. Drenthe

Bericht door Pieter2 »

Dat laatste was dus mijn probleem ook, terwijl ik buitenom liep om het doek te controleren streek mijn vrouw binnenin de plooien glad en had ik niet door dat het doek (mooi glad!!!) tussen het slot lag toen ik het dak stevig dichtklapte, en dat nog maar eens omdat hij niet sluiten wou....... :muur
Bedankt voor de tips ik zal mijn licht eens opsteken bij een zeilmakerij of campingzaak.
Bij die laatste was ik al geweest maar die had ze niet vandaar mijn vraag hier.
Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jan 2007, 15:37
Locatie: Emmer - Compascuum

Bericht door Robbert »

Bij mij gelukkig nog niet gebeurt. :lach
Maar, als wij de schuifdeur helemaal open zetten, en dan het dak dicht doen zit hij er altijd in een keer goed en netjes in. :jumpklap
Moet ik wel vermelden dat als het dak halverwegen is ik hem ff opvang met mijn hoofd :bonk en dan ff aan het zeil trek zodat hij van achteren naar voor strak staat. en dan pas klap ik hem helemaal dicht. :ie
Robbert Volkswagen LT35 Karmann Missouri 600H 80 KW 2,5 TDI.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Precies Robert, zo doen wij het dak ook dicht.
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Bericht door laurens »

Ja ik laat hem ook altijd even op mijn kop liggen maar dat moet je wel voorzichtig doen anders heb je geen gat in je doek maar een bult op je kop
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Er is overigens een "nachrustungssatz" te koop zodat het dak met gasveren wordt gedempt, Ik heb daar ooit eens een inbouwbeschrijving van gezien van Westfalia dan gaat het dak wat rustiger naar beneden en omhoog kost je minder kracht.


Hier een link naar de pdf blz 15
http://www.westfalia-van.de/typo3/filea ... oer_VW.pdf


Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Kan ik evt. een elastiek aan het tentdoek vastmaken zodat het naar binnen getrokken wordt?

En kan dat dan met die strijkstickers?

Iemand een idee?

Groet Rob[/quote]


Heb zelf ook een Reimo.
Recent is het dak vervangen en heb toen voordat het doek werd geplaatst een elastische band er op gezet met 2 gespen. De band is ca 5 cm breed.
De gespen heb ik met niet elastische band vastgestikt op het doek. Hiermee kan ik het elastiek verstellen en zonodig ook vervangen.
De band loopt nu vanaf de zijkant -achterzijde van de ene kant langs de achterkant naar de andere kant.
Als ik nu het dak laat zakken kan ik van binnenuit het doek aan de zijkant met de hand naar binnen "oprollen" en zo het doek in een keer netejs binnen het dak houden.
Loop altijd nog wel even een rondje ter controle.
Als iemand er behoefte aan heeft kan ik wel even kijken of ik een paar foto's kan maken.

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Bericht door bop570 »

wij vervingen het metalen hefsysteem door gasdrukveren. prima gegaan. Op internet franstalige handleiding gevonden - vind de site wel niet meer terug - . veren vastgemaakt met soort van metalen plugs om moeren vast te zetten. Prima gegaan. Nu veel gemakkelijker dak openen ensluiten.
Gebruikersavatar
Beetlelaaf
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jan 2007, 08:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Beetlelaaf »

Beste Jan,

Als je een foto kan maken zou ik dat erg mooi vinden.
Dan kan ik kijken waar je het elastiek hebt geplaatst.
Ik zag dat je ook een luivel aan je camper hebt, daar door is bij mij het probleem ontstaan.
Ik kan er nog wel bij maar mijn vrouw niet.

Ik dacht er zelf aan om een oog aan het doek vast te maken, waaraan ik dan een elastiek vastmaak als het dag omlaag gaat.

Mvg Rob
Plaats reactie