Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deur isoleren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelke
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2007, 22:32
Locatie: Groningen

Deur isoleren

Bericht door Jelke »

Nu ik de deur panelen er af heb voor het installeren van de speakers en deur bakken.

Kreeg in ik mijn vorige topic ook de tip om dan direct de deur goed te isoleren.
Nu heb ik nog wat over van de vorige keer toen we de achterkant van de bus gedaan hebben van dat spul van Reimo - Xtrem Isolator.
Maar nu was ik benieuwt hoe jullie dat gedaan hebben want volgens mij is er niet heel veel ruimte tussen het paneel om isolatie tussen te doen.
als iemand er een foto van heeft graag.
Gebruikersavatar
Jelke
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2007, 22:32
Locatie: Groningen

Bericht door Jelke »

Na wat veder zoeken dan de zoek functie van weetjwel forum.

kwam ik toch wat tegen op T4 centrum.
De standaard aanwezige geluidsdemping was in onze ogen onvoldoende.
AfbeeldingAfbeelding

De standaard aanwezige isolatie en de maagdelijke portieren aan de binnenzijde. Voor wat betreft het isoleren is dit een kwestie van passen, meten, testen met ruit naar boven en naar beneden, weer passen en meten. We hebben Reimo gebruikt in de dite 20 mm en dit gaat op sommige plekken eigenlijk net niet. Een beetje schuin afsnijden of een zogenaamd zoekertje aan het schuim maken werkt wel. Testen met de ruit naar boven en naar beneden is ZEER belangrijk. Te veel schuim (te dik) resulteerd in een ruit die niet vergenoeg naar beneden kan of het isolatiemateriaal meeneemt/afstropt! Hou hier rekening mee.Kijk eerst naar de ruitgeleiding aan de linker en rechter zijde om te bepalen waar er iets inkan. Houdt vervolgens rekening met de ruithouder. Deze is erg cruciaal omdat die wat dikker is als de rest en ook wat scherper. Dit is het grootste obstakel en hier moet omzichtig mee omgesprongen worden.
Afbeelding
Het eindresultaat mag gezien, maar vooral beluisterd worden! Het is echt een groot verschil wat isoleren van de voorportieren in geluidsreductie oplevert. Dit hadden we niet verwacht, dat het verschil zo groot zo zijn. Let er wel op dat de afwatergaatjes aan de onderzijde van het portier niet afgedekt worden door je isolatiemateriaal. We hebben het onderste laagje een beetje zwevend boven deze gaatjes opgehangen. Groot voordeel is ook dat Reimo absoluut geen water opneemt. Dus van vochtophoping en mogelijke roestvorming is met gebruik van dit materiaal geen sprake.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie