Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Heb en Golf 4 TDI 2003 staan welke en probleem heeft waar ik niet uit kom, misschien hebben jullie de oplossing

Storing ABS en geen snelheid en kilometer meting.
Wat hebben we gedaan. :knipoog
ABS kabel linksvoor was doorgesleten (tegen velg gelopen) deze hersteld door kabels te solderen.
ABS storing weg en geeft ook waarde af ( getest onder rijden met VAG com)

Nu nog steeds geen snelheidsmeting, nieuwe sensor met tandwiel op bak geplaatst geen resultaat tijdens rijden. Echter als je sensor uit de bak haalt met de hand draait geeft de snelheidsmeter een snelheid aan. Je zou denken dat het dan onder het rijden ook zou moeten werken.

Het volgende al gedaan polariteit gemeten op sensor ( is juist andersom werk het niet)
Achterlichten werken zitten op zelfde zekering als teller.
Vervolgens defecte ABS kabel afgekoppeld nu 2 storingen er bij remblok dikte en ABS, maar geen snelheidsmeting.

Wie o wie kan mij verder helpen, ook vag com geeft geen storingen :ie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

Bericht door RoelandZ »

Volgens mij haalt een auto met ABS zijn snelheidsmeting bij het ABS systeem vandaan niet van een sensor in de bak.

Ik zou de gesoldeerde kabel vervangen voor een nieuwe, daar is het probleem begonnen.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

Bericht door Erdem50 »

Abs regelapparaten gaan weleens stuk, is hij helemaal storingsvrij voor de rest?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

Bericht door jos_br »

RoelandZ schreef: 23 dec 2018, 16:30 Volgens mij haalt een auto met ABS zijn snelheidsmeting bij het ABS systeem vandaan niet van een sensor in de bak.

Ik zou de gesoldeerde kabel vervangen voor een nieuwe, daar is het probleem begonnen.
Golf IV haalt wel degelijk het signaal van de bak. Wel vreemd dat er aan het tandwiel wel een signaal is tijdens draaien. Zou haast denken dat er iets in de bak fout gaat, maar dit heeft niets met de ABS storing te maken dan.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Re: Geen T5 storing maar VW GOLF help !!!

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hoi Jos en anderen

vandaag in de bak gekeken als ziet er allemaal goed uit, vervolgens eerst de tandwiel geplaatst en aan boven kant gevoeld of ik hem kon draaien.
Dit was niet het geval, conclusie voor mij tandwiel val goed in de andere tandwiel.
Alle zekeringen doorgemeten alles oké.

Nu nieuwe ABS kabel links voor besteld, deze komt vrijdag. Hoop dat dit het is :vraagteken :vraagteken
Plaats reactie