Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
startprobleem t5
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00
startprobleem t5
Hallo luitjes,nu de temperatuur buiten weer onder nul is krijg ik ons busje maar moeilijk aan de gang.
het is net of het gloeisysteem moeilijk of helemaal niet werkt,maar dit is de laatste koude periode meerdere keren getest.
volgens de garage is hiermee niets aan de hand en werkt alles prima , ook bij een second opinium(andere garage)is
er niks aan de hand,als de bus loopt rookt hij erg veel en stinkt behoorlijk ongeveer 15 seconden, volgens een kennis (dieselmonteur
traktoren)krijgt de bus teveel diesel ingespoten tijdens de koudstart zodat de ontbranding tijdens vorst ook
minder goed verloopt.Pomp verstuivers +alles wat daarbij hoort is uit voorzorg allemaal al vernieuwt tijdens de
vorige koude periode.Als de motor maar net even heeft gelopen is er niets meer aan de hand .Na een nachtje stilstand
start hij weer slecht,is de temperatuur buiten ongeveer 5 graden of meer boven nul is er niets meer aan de hand en
start hij direkt zonder veel rook en stank.Dit probleem speelt de hele winter al en nog steeds geen oplossing
Het betreft een t5 102 pk met (nog maar) 64000 km op de teller.bj 2007.Weet iemand misschien de oplossing???
Vgr Pieter.
het is net of het gloeisysteem moeilijk of helemaal niet werkt,maar dit is de laatste koude periode meerdere keren getest.
volgens de garage is hiermee niets aan de hand en werkt alles prima , ook bij een second opinium(andere garage)is
er niks aan de hand,als de bus loopt rookt hij erg veel en stinkt behoorlijk ongeveer 15 seconden, volgens een kennis (dieselmonteur
traktoren)krijgt de bus teveel diesel ingespoten tijdens de koudstart zodat de ontbranding tijdens vorst ook
minder goed verloopt.Pomp verstuivers +alles wat daarbij hoort is uit voorzorg allemaal al vernieuwt tijdens de
vorige koude periode.Als de motor maar net even heeft gelopen is er niets meer aan de hand .Na een nachtje stilstand
start hij weer slecht,is de temperatuur buiten ongeveer 5 graden of meer boven nul is er niets meer aan de hand en
start hij direkt zonder veel rook en stank.Dit probleem speelt de hele winter al en nog steeds geen oplossing
Het betreft een t5 102 pk met (nog maar) 64000 km op de teller.bj 2007.Weet iemand misschien de oplossing???
Vgr Pieter.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: startprobleem t5
Als je de oplossing weet laat je het mij even weten?
Ondanks dat bij mijn bus ook alles goed is heeft die de zelfde verschijnselen.
Maar slaat wel altijd onmiddellijk aan.
En dat is toch de bedoeling.
Ondanks dat bij mijn bus ook alles goed is heeft die de zelfde verschijnselen.
Maar slaat wel altijd onmiddellijk aan.
En dat is toch de bedoeling.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00
Re: startprobleem t5
Hallo harry, ook bij mij slaat de bus wel aan maar als het erg koud is(-9,-10)doet hij het niet meer,heb zelfs de wegenwacht al een keer moeten bellen.Ook die wist geen oplossing.
Gr Pieter.
Gr Pieter.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: startprobleem t5
Gloeikaarsen laten uittesten. Vermoedelijk 1 of misschien wel meerdere defect.
suc-6,
John.
suc-6,
John.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00
Re: startprobleem t5
Gloeikaarsen zijn getest ook deze zijn in orde.
Gr Pieter.
Gr Pieter.
Re: startprobleem t5
Is de spanningshoogte die op de gloeistiften of gloeibougies staat gemeten? Het zal de eerste accu niet zijn waarvan de spanning 'inklapt' bij vermogensvraag. Vaak worden de gloeistiften 'ohms' doorgemeten maar wordt er geen check op de accu gedaan. Bovendien is in de meeste gevallen de motor al (relatief) warm wanneer de bus bij de garage komt en start deze ook makkelijker waardoor een dip in de accuspanning over het hoofd wordt gezien. Raar maar waar; gloeien peniebel en toch wel willen starten, het kan wel.pieterlinda schreef:Gloeikaarsen zijn getest ook deze zijn in orde.
Gr Pieter.
Re: startprobleem t5
is de oplossing al bekend? ik heb het zelfde. Nieuw blok, nieuwe turbo, nieuw brandstof filter, nieuw pomp. niet starten bij - 5 graden...
Volkswagen Multivan - 2.5 TDI Highline 5-deurs
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: startprobleem t5
Controleer de timing van de nokkenas eens.
is met VCDS te controleren.
Zal niet de eerste zijn die door een verkeerde timing problemen heeft met koude start.
is met VCDS te controleren.
Zal niet de eerste zijn die door een verkeerde timing problemen heeft met koude start.
Re: startprobleem t5
Ik had het probleem als ik tankte bij de Carrefour in Frankrijk en ook bij een Nederlands/Duitse grootgrutter goedkope diesel tank nu merk en geen problemen meer.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 sep 2018, 10:02
Re: startprobleem t5
Ik heb hetzelfde bij koude start
Slaat wel aan maar moeizaam en hoop rook en gestotter
Nieuwe gloeibougie erin en nog steeds niet helemaal lekker starten
Wel beter geworden dan daarvoor
Slaat wel aan maar moeizaam en hoop rook en gestotter
Nieuwe gloeibougie erin en nog steeds niet helemaal lekker starten
Wel beter geworden dan daarvoor
Transporter T5 1.9 TDI stage 2 150pk 360nm bilstein b14 20 inch matzwart 10J RVS openuitlaatsysteem RVS downpipe akraprovic K&N filter
Re: startprobleem t5
Hier het zelfde probleem. Al bij de accu specialist geweest, die zei misschien ligt het wel aan de startmotor. Kan dat?
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: startprobleem t5
Wacht je wel 5 sec nadat je de sleutel op contact heb gezet?Martijn Jacobs schreef: ↑21 jan 2019, 22:05 Ik heb hetzelfde bij koude start
Slaat wel aan maar moeizaam en hoop rook en gestotter
Nieuwe gloeibougie erin en nog steeds niet helemaal lekker starten
Wel beter geworden dan daarvoor
Re: startprobleem t5
Vroeger toen er geen winter diesel was gooiden we op een volle tank er 5 liter benzine erbij in om het vlokken van de diesel tegen te gaan misschien een ideetje ?
En de vriendelijk groetje Frits
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: startprobleem t5
... En zo maak je een moderne dieselmotor dus naar de klote ...
Met een antieke dieselmotor kon dat , niet met de moderne motoren !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper