Sinds bijna een jaar bezitter van een VW T4 bouwjaar 18-12-1995

Bij aankoop iets teveel door de emotie laten leiden en daardoor een hoop dingen over het hoofd gezien en voor lief genomen, en gaandeweg tot de ontdekking gekomen dat er nogal wat vervangen is aan de camper. Maar tot nu toe nog geen spijt van de aankoop, integendeel.
Er zit een origineel Westfalia interieur in (denk ik). Origineel zou er een 1,9 dieselmotor in moeten zitten volgens de sticker bij de zekeringenkast maar er zit een 2,5 TDI motor in. Hoe lang en hoe oud... geen idee. Heerlijk, met cruisecontrol, maar geen airco. Standkachel (met lawaaierige ventilator) en koelkast waarvan de regelunit net kapot is gegaan, maar die gaat naat HenkK ( met dank aan de leden van dit forum) en dan gaat gelijk de acculader voor de huishoudaccu mee voor revisie.
De camper start slecht 's morgens, hier heb ik al een topic over geopend maar helaas weinig reacties. Ik heb er ook een filmpje van op Youtube gezet.
De startmotor draait niet rond en de motor geeft bij de passagiersstoel een tikkend geluid, geen idee wat dat zou kunnen zijn. Maar als hij eenmaal gestart is draait de startmotor wel goed rond en start hij vlot

Er is in de loop der jaren e.e.a. vervangen qua schakelaars enz. maar helaas niet door de originele schakelaars waardoor bijvoorbeeld achterruitenwissers niet meer werken, mistachterlichten niet goed zijn geschakeld enz. Ventilatieroosters van een ander type in het dashboard, hoofdsteunen van de achterbank niet bijgeleverd en het bed onder het hefdak niet, ik weet niet niet eens hoe dat er uit zou moeten zien. Tips waar ik deze spullen zou kunnen kopen zijn welkom

Ik wil de verkeerde en ontbrekende onderdelen er weer in terug zetten om de camper zoveel mogelijk weer terug te brengen naar de originele staat

Daarnaast moet de roest onder de voorruit aangepakt worden, tips zijn welkom voor voordelige adressen want zelf doen is geen optie voor mij.
Hij heeft inmiddels nieuwe banden, startmotor, accu's (ook twee hh accu's van 100 ah) zijn allemaal doorgemeten en goed, gloeirelais vervangen, rem- en koelvloeistof ook vervangen. Deze maand krijgt hij een grote beurt en gaat hij door de APK

Over een paar weken naar Frankrijk en Ierland, ik ben alleen nog maar in nederland ermee weg geweest.
Groetjes