Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 verlagen
T6 verlagen
Hoi, graag wil ik mijn t6 verlagen, mijn t5 was 30mm verlaagd in combi met 20” erg stug en kreeg vaak te horen dat ie nog lager moest, nu wil ik het goed aanpakken en ga voor bilstein b14, goede keus en iemand ervaring? Alvast bedankt
Re: T6 verlagen
Er is genoeg over te vinden hier,vooral in T5 forum.
Ik lees alleen maar positieve berichten over deze set.
Ik wil 'm er zelf ook onder hebben maar vind het wel een dure grap.
Twijfel nog tussen de bilstein b14 set of de veren van eibach.
1000 euro goedkoper maar max 3 cm verlaging en minder comfortabel als ik de berichten moet geloven....
Ik lees alleen maar positieve berichten over deze set.
Ik wil 'm er zelf ook onder hebben maar vind het wel een dure grap.
Twijfel nog tussen de bilstein b14 set of de veren van eibach.
1000 euro goedkoper maar max 3 cm verlaging en minder comfortabel als ik de berichten moet geloven....
Re: T6 verlagen
Mijn T5 was met HR 30mm verlaagd met originele dempers, best wel stug, heb me laten vertellen dat een komplete bilstein set meer comfort bied
Re: T6 verlagen
Daar hangt dan ook wel een prijskaartje aan :-)Hoe zag het er uit met 30mm verlaging?
Heb je er nog een foto van?
Heb je er nog een foto van?
Re: T6 verlagen
Dat ziet er al een stuk strakker uit.
Niet zo ver naar beneden als de bilstein set maar toch heel wat minder wielkast dan standaard veren.
Nette bus hoor...
Niet zo ver naar beneden als de bilstein set maar toch heel wat minder wielkast dan standaard veren.
Nette bus hoor...
Re: T6 verlagen
iemand ervaring met AP suspension schroefset? kost rond de 700 euro ex montage, dus aanzienlijk goedkoper dan Bilstein, recensies Bilsstein zijn natuurlijk goed maar over AP lees ik ook goede verhalen over.
Ik weet dat er setjes zijn van vanaf 300 euro maar weet dat dit geen verstandige keuze is.
Zag op marktplaats verlaging veren (50mm) met achter verstelbaar, met behoud van eigen schokbrekers, maar weet ook niet of dit een goede keuze is.
Ik zit nog steeds in dubio, verlagings veren of schroefset, want 30mm verlaging vindt ik toch te weinig.(zie mijn vorige T5)
Ik weet dat er setjes zijn van vanaf 300 euro maar weet dat dit geen verstandige keuze is.
Zag op marktplaats verlaging veren (50mm) met achter verstelbaar, met behoud van eigen schokbrekers, maar weet ook niet of dit een goede keuze is.
Ik zit nog steeds in dubio, verlagings veren of schroefset, want 30mm verlaging vindt ik toch te weinig.(zie mijn vorige T5)
- Multivan Generation
- Berichten: 34436
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 verlagen
bootox15 schreef: 16 apr 2019, 18:12 iemand ervaring met AP suspension schroefset? kost rond de 700 euro ex montage, dus aanzienlijk goedkoper dan Bilstein, recensies Bilsstein zijn natuurlijk goed maar over AP lees ik ook goede verhalen over.
Ik weet dat er setjes zijn van vanaf 300 euro maar weet dat dit geen verstandige keuze is.
Zag op marktplaats verlaging veren (50mm) met achter verstelbaar, met behoud van eigen schokbrekers, maar weet ook niet of dit een goede keuze is.
Ik zit nog steeds in dubio, verlagings veren of schroefset, want 30mm verlaging vindt ik toch te weinig.(zie mijn vorige T5)
Onder golfjes en zo is AP ook erg goed,
maar dat zijn natuurlijk geen bussen he..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 verlagen
Die set van 50mm met achter verstelbare potjes heb ik ook zien staan, maar het lijkt mij niet ideaal om met 50mm lagere veren op originele schokbrekers te gaan rijden. Ik zou dan zelf al snel voor een schroefset kiezen. Als je echt kwaliteit wilt moet je een Bilstein nemen (maar daar is de prijs ook naar), verder hoor en lees ik ook hele goede ervaringen over V-maxx schroefsets op een bus, en die zijn een stuk goedkoper, maar dan geldt natuurlijk wel dat je ze niet moet en kan vergelijken met een Bilstein set.
Re: T6 verlagen
bedankt voor alle reacties, denk dat het toch verstandig is om voor bilstein te gaan ivm comfort.
als het zo ver is laat ik het resultaat wel ff zien.
update 16/06/2019
als het zo ver is laat ik het resultaat wel ff zien.
update 16/06/2019
Laatst gewijzigd door bootox15 op 16 jun 2019, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T6 verlagen
Ik heb mijn T5 4cm verlaagd met H&R veren, en vooraan bijkomend nog 4cm extra verlaagd, dit door de veerpoot verder door te steken in de fussee, hiervoor moet je een randje weg frezen in de fussee, en de beugels van de remleidingen van de veerpoot afhalen...
Had dit op mijn oude T5 zo, en heb dit nu ook op mijn T5 GP gedaan, heb deze wel eerst omgebouwd naar normaal onderstel, want ik had het verzwaard onderstel waarbij de veerpoot vast staat met 2bouten aan de fussee, daar is dit trukje niet mogelijk...
Heb dus de veerpoten, fussees en bijhorende ophangingsgewrichten omgewisseld met een 2.8Ton versie
Ik vind het perfect zo, nog meer dan genoeg comfort, en toch laag genoeg... en kost niets...
Beide T5 zijn wel caravelle's, ik weet niet of deze schokdempers anders zijn dan een gewone transporter, maar ik denk het niet...
Ik rij per jaar ongeveer 25.000km ...
Dakhoogte is nu ruim minder dan 190cm dus parkeergarages zijn ook geen probleem...
Bandenmaat is op de eerste 2 is rondom 245/40/20
vooraan enkel 4cm verlaagd met veren:
vooraan 8cm verlaagd met bandenmaat 245/45/19 (winterbanden)
Had dit op mijn oude T5 zo, en heb dit nu ook op mijn T5 GP gedaan, heb deze wel eerst omgebouwd naar normaal onderstel, want ik had het verzwaard onderstel waarbij de veerpoot vast staat met 2bouten aan de fussee, daar is dit trukje niet mogelijk...
Heb dus de veerpoten, fussees en bijhorende ophangingsgewrichten omgewisseld met een 2.8Ton versie
Ik vind het perfect zo, nog meer dan genoeg comfort, en toch laag genoeg... en kost niets...
Beide T5 zijn wel caravelle's, ik weet niet of deze schokdempers anders zijn dan een gewone transporter, maar ik denk het niet...
Ik rij per jaar ongeveer 25.000km ...
Dakhoogte is nu ruim minder dan 190cm dus parkeergarages zijn ook geen probleem...
Bandenmaat is op de eerste 2 is rondom 245/40/20
vooraan enkel 4cm verlaagd met veren:
vooraan 8cm verlaagd met bandenmaat 245/45/19 (winterbanden)
Re: T6 verlagen
Lay back, relax and keep smiling 
T6 - Comf. line+ - 150pk —>> 200 pk TDI - lang - DSG - donkergrijs - nog niet verlaagd - 19”
(Tuning bij Beek Autoracing Den Haag)
BMW GS 1200 Adventure (AC)
BMW 325i E91

T6 - Comf. line+ - 150pk —>> 200 pk TDI - lang - DSG - donkergrijs - nog niet verlaagd - 19”
(Tuning bij Beek Autoracing Den Haag)
BMW GS 1200 Adventure (AC)
BMW 325i E91
Re: T6 verlagen
Hier een andere optie:
https://tx-board.de/threads/eibach-tief ... rn.125942/
Eibach veren, in hoogte verstelbaar voor de achteras. Comfortabeler dan de normale Eibach veren.
https://tx-board.de/threads/eibach-tief ... rn.125942/
Eibach veren, in hoogte verstelbaar voor de achteras. Comfortabeler dan de normale Eibach veren.