Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammelend lager

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Rammelend lager

Bericht door Dirk/970 »

Hoi!
Dit probleem is niet strikt T4-gerelateerd, maar de passagiersstoel in de bus is gemonteerd op een draaischijf (originele console - draaischijf - stoel). Als er niemand op de stoel zit, dan rammelen de rollers in het lager dat het een lieve lust is! Is er iets dat ik kan doen om die rollers het zwijgen op te leggen zonder de draaibaarheid uit de schijf te halen? Ik dacht zelf aan een hard vet of smeermiddel o.i.d. waardoor de rollers wat vaster (gekleefd) liggen. Is dit een mogelijkheid en wat voor spul kunnen jullie dan aanraden? Of heeft iemand een ander idee?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou Teflonvet proberen, lekker stevig..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Of roeidollenvet van Matje.........

Want ik denk dat er nu 't-loopt-wel-los-vet tussen zit.














:jump

Maar kijk eens of de schotels niet wat dichter op elkaar kunnen komen, zodat je de kogels weer opsluit. Ik denk dat de plaat een beetje krom is door het leunen, waardoor je ruimte krijgt.

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

idd ,een dikke vetsoort en het gerammel is verdwenen
:bifun :bifun je kan ook een grindtegel op de zitting leggen :bifun :bifun :bifun :bifun
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

black caravelle schreef:idd ,een dikke vetsoort en het gerammel is verdwenen
:bifun :bifun je kan ook een grindtegel op de zitting leggen :bifun :bifun :bifun :bifun
Ja zo'n grindtegel moet een leuk effect geven bij een botsing... :ie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Tsja, kan ook m'n vrouw knevelen en overal meer naar toe sjouwen :bonk heb ik ook nog aanspraak :love
Maarreh, thanx voor de reacties jong's :toppie Ik kan eerst wel eens kijken of er een bout/moer is die de platen op elkaar houdt en die aangedraaid wil worden, het leunen zorgt wel voor meer ruimte in het lager.
Enfin, welk soort vet kan ik waaro halen? Bv dat teflonvet.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat je teflonvet kunt kopen bij een zaak die boten materialen verkoopt.
Het wordt wel eens gebruikt als galandvet.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mac
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Bericht door Mac »

Hoi Dirk; jou vrouw word geleidelijk toch iets zwaarder, komt er iets meer druk op het draailager, gaat het rammelen ook wel over !!
Gaat het goed ???
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Nou, de twee delen van het draaiplateau worden bij elkaar gehouden doordat de randen van het lagerbed om elkaar heen zijn gevouwen, dus is er geen bout om aan te draaien dus ga ik op zoek naar een vet dat wel in het lager te spuiten is maar niet zo zacht wordt bij warmte dat het weer uit het lager loopt. Zo wordt dankzij :wjw weer probleempje opgelost :toppie

@Mac:
Het vrouwje groeit gestaag en het kind m/v ontwikkeld zich goed. Nog een kleine 3 maanden afwachten :love
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie